week 3 in Adelaide 02-2 t/m 08-2 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu week 3 in Adelaide 02-2 t/m 08-2 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

week 3 in Adelaide 02-2 t/m 08-2

Door: nouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 Februari 2015 | Australië, Adelaide

G' day mates,

Hier komt mijn volgende blog,

Het weekend was voorbij, dus de normale werkweek begon weer op maandag. Het weer was deze week lekker maar niet te warm dus ging ik samen met Lucy en de baby een aantal ochtenden eropuit voor een wandeling langs de stranden. Het was heerlijk om de dag zo te beginnen want het uitzicht op de stranden blijft mooi! En een beetje beweging in de vroege ochtend is natuurlijk nooit verkeerd. Naast het wandelen werd ik ook een beetje fanatiek in volleybal omdat Gui moest oefenen voor volleybal op school. Dus een aantal avonden oefenen in het park en jaa het resultaat mocht er zijn want het ging elke keer een stukje beter. Naast deze goede beweging was ik voornamelijk in de avonden druk met het leren rijden in Australie en het wennen aan een automatische auto ( veel beter dan schakelen). Gelukkig zat er al snel een stijgende lijn in en begon ik mij steeds meer op mijn gemak voelen in de auto, beetje bij beetje leerde ik de weg en ging het rijden steeds beter. Dus nog een aantal keer oefenen en ik ben klaar om in mijn eentje de weg op te gaan. Btw het links rijden went erg snel, ik had meer problemen dat alles in de auto omgekeerd zit dan in een Nederlandse auto.

De woensdag middag heb ik gewerkt, 1 omdat het weer niet echt fantastisch was en 2 omdat ik extra wou werken ivm mijn eerste trip ( hierover verte ik later meer). De vrijdagmiddag was ik wel vrij en met zo'n 35 graden en een heerlijk suptiel fris zomerwindje was het prachtig strandweer. Na een paar uurtjes heerlijk op het strand gelegen te hebben ging ik weer naar huis. Waar een flesje wijn en heerlijke kaas op mij stonden te wachten om er een gezellig avondje met familie van te maken.

Het was weer weekend dus met een aantal andere au pairs afgesproken om lekker naar het strand te gaan ( Port Noarlung) want met zo'n 39 graden met geen wolkje aan de lucht en geen windje te bekken was het echt een hete zomerdag. En juist vandaag ja tis geen grap ging de airco in huis stuk pff dat was even minderr grappig. Gelukkig ging ik 's middags naar het strand en kon ik eerst een paar uur in het water rond dorbberen om even wat af te koelen. De zee was eerst een beetje koud maar wanneer je er eenmaal in was dan was het heerlijk verfrissend, daarnaast was het erg gezellig met de andere meiden:). ( Annika, Alizee, Emma, Typhanie en mel). Verder ging er die avond niemand van de andere au pairs stappen maar wel heerlijke zoete wijn (mijn favoriet in Aussie tot nu) en gezellig buitenzitten met de rest van de familie onder het genot van het avondeten. De laatste weekend dag brak aan, de zondag. De bedoeling was voor vandaag om samen met Annika naar de stad Adelaide te gaan want ja ik woon in een suburb genaamd Noarlunga Downs ong 40minuten met auto van de stad af, om daar een beetje rond te kijken en de stad te zien in daglicht. Maar eerst ging ik 'sochtends nog even naar het strand (Joanna's eerste keer), dit was leuk om te zien want ze speelde lekker met het zand en vond het zeewater erg leuk.. Daana even snel een lunch naar binnen werken want Annika kwam me om 1 uur ophalen. Daar gingen we dan in de auto naar de big city. the kings William street ingetypt op google maps want die straat liep recht door het centrum. Maar naar een tijdje rijden waren we dan in de kings william street en tja daar was niet echt stad te bekennen. We kwamen er toen pas achter dat het Kings William Road moest zijn ipv street dus dat ingetypt en over 30mnuten moesten we daar zijn. Omdat het zo druk was op de weg was het erg lastig om een parkeerplek te vinden daarom reden we wat verder, maar dat wat verder was inmddels alweer een eindje en we waren de weg een beetje kwijt. Dus auto aan de kant en aan een paar mensen die buiten stonden te praten de weg gevraagd jajaa we waren nu in noord Adelaide hahaha dus dat ook weer gezien. Met hun hulp vonden we naar ong 1,5 uur rijden eindelijk de goede plaats!:D. Daar waren we dan in de echte City en doel dat bereikt was vonden we zelf hahah. Naar daar een paar uur rond gelopen te hebben was het tijd om weer naar huis te gaan. Eerst naar Maclaren Vale waar Annika woont en daar samen een hapje gegeten om vervolgens naar haar huis te gaan. Waarom?? Jaaa mijn eerste grote trip komt eraan, Eerst 1,5 dag in melbourne en dan met een tour the great ocean road doen 3 dagen van melbourne richting Adelaide met 1 van de hoogte punten de apostels. En ja in 1e instantie zou ik alleen gaan maar maar Annika wou ook graag die trip doen en samen hadden we een datum gevonden dat we beiden konden:D zoo enthousiast. van 18-22 Februari gaat het gebeuren. Dus dit weekend erg goed afgesloten met het boeken van de vlucht naar melbourne, het hostel in melbourne en the tour over the great ocean. Aardig wat knaken lichter maar ja dan ben ik staks weer een ervaring rijker en kan ik weer wat van mijn to do list wegstrepen. En heirbij eindig ik mijn blog voor deze week.

Highlights
- Morning walks on the Beach
- Practicing Volleyball in the Park
- Driving lessons in a automatic car (mutch better)
- Friday afternoon chilling on the beach
- Wine and Cheese night
- Broken airco with 39 Degrees ( very hot)
- Going with the other girls to the beach
- Loveley night with family and my favorite Wine
- Exploring the city and even North Adelaide haha
- Booking my first trip to melbourne and the Great Ocean road together with Annika. ( with Higligt the 12 Apostles or Apoccolips hihi.

So this was my story for this week, I hope you will like it.
See you next time!!

Lots of love,

Anouk


  • 12 Februari 2015 - 17:20

    Bennie En Anja:

    Hoi meisie,
    Leuke verhalen heb je weer op je blog gezet!
    Kunnen we meegenieten van jou avontuur down under:)
    Veel plezier daar en wij in het carnavalsgedruis hier.

    Kuzz van ons

  • 12 Februari 2015 - 20:07

    Bassie:

    Hi babe!

    Glad you have boomed your first trip with another au pair. Glad your doing that! That's bassically why your there, right? The other au pair seems like a great girl, hope you have fun. Glad your doing allright over there! Have fun with everything your doong, I'll see you soon :). Commitment leads to action. Action brings your dream closer.

    Love you babe!

  • 13 Februari 2015 - 13:28

    Benno En Sinie:

    Hoi Anouk,
    We lezen wel dat je je enorm vermaakt, volgens mij is het voor jouw een groot feest, geniet ervan! Je hebt er weer een mooi verhaal van geschreven en we kijken al weer uit naar de volgende. Veel plezier op je trip! Groetjes van ons!

  • 13 Februari 2015 - 21:19

    Vriendinnetjes!!:

    Lieve Anouk,

    We zijn blij om te lezen dat je het daar naar je zin hebt daar!
    Geniet ervan! De tijd vliegt voorbij.
    Succes met je rijlessen! En veel plezier met je eerste trip!
    Wij gaan carnaval vieren, yeaah!!!!


    Xxx ons

  • 14 Februari 2015 - 15:31

    Els:

    hoi Anouk

    het is één groot genieten voor jou als ik dat zo lees.
    voor ons zijn de verhalen geweldig. en wat een vooruitzicht voor
    volgend weekend.
    Geniet ervan.

    xx Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 10015

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: