the second week 26-1 t/m 01-2 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu the second week 26-1 t/m 01-2 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

the second week 26-1 t/m 01-2

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Februari 2015 | Australië, Adelaide

Hello again,

deze week begon voor mij erg fijn, maandag was het namelijk Australian day, wat betekende een nationale feestdag dus extra lang weekend. Deze dag begon met in de ochten een bezoek aan Willunga Beach. Het weer was eerst wat bewolkt maar het klaarde snel op en werd een prachtige zonnige zomerdag. Daarna heb ik genoten van een heerlijke barbeque hmm.. En savonds was er in de buurt de bushfair met live muziek race auto's kinder spelletjes en mijn hoogtepunt kameelrijden. Helaas was het niet zo spectaculair als ik dacht en was het een erg lange wachttijd. En ja hoor net wanneer ik bijna aan de beurt was wouden ze gaan stoppen, maar gelukkig kon ik toch nog deenemen jajaa wel liefst 5 minuten op een kameel maar ik kan nu wel zeggen dat ik op een kameel heb gezeten.!!!:D Het was grappig en een beetje bumpy maar misschien ga ik nog wel een echte tocht over het strand doen;).

En toen was het dinsdag, ja toen begon mijn werkweek dus wel echt. Ik geniet ervan om met de kids te zijn en we zijn veel op pad. Voor het eerst deze week bij de kleine meid staartjes gemaakt hahah zoo cute. Ook ben ik deze week nog een aantal keer naar de bioscoop geweest ivm gratis kaartjes haha... de fllm wild is een echte aanrader:D. Verder ben ik deze week begonnen met het leren rijden in in Aussie best ingewikkeld allemaal omdat alles in de auto aan de adere kant zit, en links rijden en nieuwe regels. De eerste paar keren was met een manual car euhh niet zo'n succes,het schakelen ging mij niet zo goed af met linkns maar de 2e keer ging het al wel een beetje beter. volgende week ga ik in een automatische car rijden denk een stuk beter helemaal met dit heuvelachtige landschap.

Op de woensdagmiddag was ik weer vrij, dit keer weer naar onkapainga park geweest bij de rivier alleen dit keer lopend. Er waren namelijk meerder routes dus dit keer de adere routes gelopen die ik de vorige keer niet had gefietst. En wederom prachtige natuur en uitzichten. En normaal zou ik vrijdag middag ook vrij hebben, maar 1 van de babys moest voor controle naar de arts dus vroegen ze of ik dan thuis wou blijven in ruil voor een hele vrije vrijdag nou das ook best fijn :D.

Sinds ik in Adelaide ben gearriveerd had ik al contact met een aantal andere au pairs in de buurt waar ik woon. Vandaag ging ik ze dan in het echt ontmoeten haha. Alizee haalde me 's avonds op en we gingen wat drinken in een strandtentje met 4 andere au pairs dus samen 6 au pairs. Daarna hebben we besloten om te gaan stappen in de stad, ik was erg benieuwd naar het nachtleven hier in Adelelaide. Mijn eerste indruk was leuk maar heel anders dan in Nederland want iedereen zat buiten ivm de zomer, bij de grote nightclubs was er binnen muziek en een dansvloer. Ik kon et al snel erg goed vinden met 2 andere au pairs:D en was erg blij dat ik andere mensen had ontmoet om samen dingen mee te doen en te gaan stappen.. Het was een ontzettend leuke nacht en zeker voor herhalen vatbaar met de andere meiden.

Het weekend begon weer want het was zaterdag, vandaag hadden we een afscheidsfeestje van een vriendin van de familie omdat zei na een half jaar weer terug gig naar Brazile. Het was leuk om de vrienden van de familie te ontmoeten. En het was een drukte van kids tussen 0-3 jaar haha. Oh en daarnaast was het Brazeliaanse eten overheerijk!! Daarna nog even contact gehad met het thuisfront en met mijn lieve vriendje:). Toen was het alweer zondag, we zijn naar een winery geweest, op de weg ernaar toe zag je al allemaal wijnstruiken duizenden bij elkaar echt een prachtig gezicht. We gingen met de hele familie lunchen op een winery met een prachtig uitzicht en heerlijke wijn kwam dat wel goed. Daarna langs een aantal winery's geweest om wijn te proeven. helaas waren de meeste wijnen rood dus heb ik er maar een aantal geproefd, maar zeker leuk om een keer mee te maken. Daarna nog gestopt in een leuk cafeetje om wat te eten en wat meer van south australia te zien, en toen was het weekend alweer om;)

Highlights:
-Australian day, willunga Beach, bbq, bushfair and camel ride.
-watch some movies
-Okapainga park, had a walk and nice vieuws
-Driving lessons with manual car are verry difficult
-meet other au pairs in the area and do some nice things with them, also going out in de city.
-Goodbye party, lots of kids and loveley food.
- Luch at the Winery and having a winey taste. ending of the weekend.

Dit was mijn blog;) tot de volgende keeerr!!

Lots of love,

Anouk

  • 04 Februari 2015 - 13:39

    Bas:

    Prachtig blogje weer schat! Goed dat je het daar zo mooi hebt en je vermaakt. Het is hier wel rustig zonder jou, ook bij de café's heeft de barman het lang niet zo druk, haha. Ik wacht met smart op de volgende blog!

    Loveyou

  • 04 Februari 2015 - 14:24

    Laura:) :

    wat gaaf Anouk!
    gelukkig valt het allemaal mee! je hebt er vast een mooie tijd:)
    Geniet er van!

  • 04 Februari 2015 - 14:29

    Benno En Sinie:

    Hoi Anouk, volgens ons heb jij het reuze naar je zin en je schrijft al een goed woordje engels! Ga zo door, hier gaat het ook goed. We kijken weer uit naar je volgende verhaal! Groetjes van ons!

  • 04 Februari 2015 - 14:36

    Marc En Stefanie:

    Heeeey anoukje!!
    Wat een verhaal weer, ben stiekem wel jaloers op jou hoor ;-)
    Maar fijn dat je het zo goed na je zin hebt in aussie.
    Vrijdag en zaterdag hebben we je wel gemist hoor met mn verjaardag, maar we hebben er wel 1 op je gedronken en meer ;-)
    Heel veel plezier daar en geniet ervan
    Liefs marc en stefanie

  • 04 Februari 2015 - 15:07

    Bennie En Anja:

    Hoi meissie,
    Goed te lezen dat je het daar in Aussie naar je zin hebt.
    En nu je ook nog wat andere 'maatjes' hebt gevonden om mee te gaan stappen
    En leuke dingen mee te ondernemen is het helemaal top voor jou.
    Geniet van je avontuur in Aussie.
    We zij benieuwd naar je volgende blog. Goed dat je ook een korte Engelse versie hebt
    Gemaakt voor Fam.

    Veel liefs van ons:))

  • 04 Februari 2015 - 19:40

    Els:

    hey Noukie. je begint al een echte Aussie te worden.
    Wat een belevenissen al weer in 1 week.
    zo te lezen heb je het heel erg naar je zin.
    geweldig. geniet ervan.

    liefs Els

  • 04 Februari 2015 - 20:59

    Linda:

    Hey Anouk,

    Weer een leuk verhaal..
    Leuk dat je meer meiden hebt ontmoet.. Word t nog gezelliger..

    Ik wacht weer op je volgende verhaal!!

    Have fun!!

    Liefs!

  • 04 Februari 2015 - 21:01

    Sabine:

    Klinkt super zeg:) Lekker van genieten.
    Ook heel leuk dat je andere au pair's hebt waar je het mee kan vinden. Zijn dit ook nederlanders of?

    Enjoy,

    Liefs Sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 9992

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: