Adelaide week 20 02-06 t/m 07-06- 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu Adelaide week 20 02-06 t/m 07-06- 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

Adelaide week 20 02-06 t/m 07-06- 2015

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Juni 2015 | Australië, Adelaide

Hello Friends,

It took a bit longer this week to write my blog, because I had a lot of other stuf to do and I had to work some extra hours. So I think I gonna write from 2 weeks ago and last week.

Week nummer 20 begon met de maandag zoals gewoonlijk, maar deze maandag was ik nog even een paar uurtjes in Goldcoast. En na de Middag was ik weer thuis in Adelaide waardoor ik tijd had om alles uit te pakken, kleding te wassen en mijn kamer schoon te maken en het schrijven van de blogs in Goldcoast. Daarna begon op dinsdag voor mij het echte werken weer en het vroege opstaan ook. Maar het ging ook extra snel deze week omdat er maar 4 dagen over waren om te werken en daarna had ik alweer een vrij weekend. Verder begon de week dit keer zonder onverwachte situaties, ook wel lekker een keer. Ook heb ik de hele woensdag gewerkt om wat extra ondersteuning te bieden en was er 's middags weer kindergym met de kids. Het blijft zo leuk om te zien hoeveel ze elke week groeit nu ze op haar gemak is bij de andere kinderen en instructeurs. Deze week was ze erg actief, en klom kroop en klom ze door de hele ruimte. Ze probeerde zelfs grote toestellen uit die ze helemaal niet kende. Het was donderdagochtend en daar was het probleem, de parents waren al naar het werk en het was bijna tijd om Gui naar school te brengen. Hierbij moet ik dus op de dagen dat ik alleen ben beide kids meenemen in de auto en dan een uur later gaat Joanna naar day care. En normaal zijn er altijd 2 kinderstoelen in de auto maar dit keer waren de ouders vergeten om de autostoel uit hun auto te halen en in de mijne te plaatsen. Gelukkig had ik het wat eerder opgemerkt omdat ik altijd van te voren vast alle tassen en spul in de auto doe. De ouders kwamen met de suggestie om naar de buurvrouw te gaan en te vragen of hun wat konden betekenen vandaag zodat Gui naar school kon. Wat een lieve mensen, een ouder paar die het zelfs leuk vonden dat ik het vroeg. En hun hadden een afspraak dicht bij zijn school dus konden zij hem zo meenemen oke dat was geregeld. En ze konden ook wel wat betekenen in de middag dus dat moesten we tegen die tijd maar even overleggen. Voor Joanna dus geen day care maar die vind het totaal geen probleem om een vrije dag thuis te blijven. Toen kwam het volgende probleem, de grote 2 persoonse kinderwagen was in de grote auto die dus op het werk was en de ouders hadden geen telefoonnummer van de buren. Dus ik in huis opzoek naar een ander initiatief, ik had al een babycare draagbuidel gevonden en daarna vond ik ook een oude buggy. Maar het was allemaal niet nodig want de buurvrouw klopte na de middag op de deur om te vragen hoe laat ze bij mij moest zijn om op Alex te passen zodat ik Gui op kon halen van soccer training. Al met een al een nogal hectische dag waarin er veel geregeld moest worden. En vrijdag hab ik in de ochtend gewerkt en was ik 's middags vrij en omdat ik nog wat voetbalshirts thuis had liggen die ik niet wou houden moest ik vandaag weer naar Savers want ik kon het namelijk alleen binnen 2 weken terug brengen en dan kreeg ik geld op een kaart en moest ik het daar uitgeven. Maar er was geen auto ter beschikking duss win win siutatie en een goeie wandeling en geld terug. Maar het geld dat ik terug kreeg moest ik dus binnen 4 dagen opmaken hmmm nu maar shoppen dus:P en natuurlijk weer een aantal dingen gevonden en gekocht ja voor mezelf natuurlijk haha maar het meeste laat ik ook weer gewoon achter straks aan het einde.

En het mooiste gedeelte van de week: Het weekend:D. Vrijdag avond ging ik met Annika en een vriend van haar uit Germany die op reis was en nu dus een paar dagen bij haar in huis woonde voordat hij verder reisde naar de bioscoop. SPY was de naam van de film deze keer. HAHAHAH wat een geniale film was dat in tijden niet zo'n goeie film gezien dus een uiterst goeie keuze van me moatie. Verder waren we zaterdag van plan om naar het Sea en wine festival in Maclaren Vale te gaan maar dat was eigenlijk nergens te bekennen. We zijn zelfs nog naar het toerist informatie centre geweest om te vragen waar het was, maar die hadden het allen maar over lunch en diner en dat het morgen begon terwijl er duidelijk op de folder stond van vrijdag 04-06 t/m 08-6. Maar de winary plaatsen waren gewoon als normaal, gratis wijn proeven maar niks speciaals en geen enkel teken van een festival hahah. Maar opzich wel een leuke tour gemaakt op bij de winery's en daarna uit eten geweest bij FASTA PASTA Jammm. Dit keer out of the box voor een gerecht gekozen waarvan ik geen enkel idee had wat het was, het enige woord wat ik wist iets met kip:P mais naar na het eten van Kangaroe en krokodil is niks meer eng om te eten en al helemaal niet als het vlees kip is. En het was een top keuzee smullen. Als afsluiter de zondag..... daar had ik een brazilian feestje met BBQ gepland staan. Maar omdat Joanna ziekjes was ging mijn hostfamily niet maar ondertussen ken ik hun vrienden al aardig goed dus ben ik samen met Gizelle en Zebu gegaan want ik vond het wel leuk om ze allemaal nog even te zien. Ff stoppen in de lokale slager voor wat vleesjes en gas op die lolly. na ruim een uur waren we op de speeltuin/ BBQ plaats, super gezellig en jammie vlees en vooral verder veel Braziliaanse salades en desserts altijd goed that goes Yummy yummy in my tummy. En 's avonds laat nog met de hele familie en een paar vrienden Big hero 6 gekeken, ja het is meer een kinderfilm maar goed hij was best wel leuk. En dit was weer het einde van de 20e week in Adelaide.


Highlights week 20
- 4 days of work
- kindergym
- 1 car seat help from the neighbours
- cinema spy with Annika and Maximo AWESOME
- returning clothes at Savers and buy some new hihi
- sea and vine festival in Maclaren Vale was nowhere
- dinner @ Fasta Pasta, out of the box
- Brazillian party @ BBQ


Lots of Love

Nouk

  • 14 Juni 2015 - 11:16

    Benno En Sinie:

    Hoi

  • 14 Juni 2015 - 11:23

    Benno En Sinie:

    Hoi Anouk, we willen je natuurlijk nog van harte feliciteren, we hebben er een leuke avond van gemaakt want we hebben jouw verjaardag bij jouw ouders gevierd. Daar hebben we er een paar op jouw gedronken en geproost, het was erg gezellig! Maar ook jij hebt je weer niet verveelt zo te lezen. Wat fijn dat je een fijn moatie daar bij je hebt. We zijn erg nieuwsgierig naar jouw verhalen en de foto' s. Maar nog even geduld, geniet nog van de laatste paar weekjes en tot gauw! Knuffels vanuit Almelo xxx

  • 14 Juni 2015 - 11:47

    Bennie En Anja:

    Hey Noukkie, dat was we ff druk met de baby's en niet voldoende autostoeltjes!
    Gelukkig heb je alles goed op kunnen lossen samen met de buurtjes

  • 14 Juni 2015 - 20:20

    Resie:

    Anouck,

    Alsnog van harte proficiat met je verjaardag.
    Een verjaardag vieren zo ver van huis is een ervaring die je niet meer zult vergeten.


  • 14 Juni 2015 - 23:47

    Bas:

    Weer veel situaties waar je je perfct in hebt gered; knap heur! Nog een paar weekies en dan zie ik m'n moattie ook weer :).

    Loveyou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 9983

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: