Week 4 Adelaide 09-2 t/m 15-2 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu Week 4 Adelaide 09-2 t/m 15-2 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

Week 4 Adelaide 09-2 t/m 15-2 2015

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Februari 2015 | Australië, Adelaide

Week 4 Adelaide van 09-2 t/m 15-2 2015

Hello again! I am back in Adelaide so it's time for my next story. This week you get the change to read 2 stories because of my trip.

Week 4 was aangebroken, ja alweer een maandje aan het werk als Au pair in Adelaide. Alles gaat inmiddels vanzelf dus daardoor ook een stuk sneller en gemakkelijker. Het was een drukke week met veel bezigheden vooral in de morgens. Het begon op maandagochtend met het shoppen van babykleding voor Alex omdat hij groeit als kool en zijn kleding wat hij nu draagt niet lang meer zou passen. Geslaagd, vooral veel lekkere warme winterkleding voor als het straks kouder wordt en natuurlijk ook wat zomerkleding want de aankomende maanden blijft het nog zomerweer. Verder heb ik voor mijzelf kleine shapoo, deo en andere toilet artikelen gehaald voor mijn trip volgende week. Want je mag maar 100ml mee in handbagage. Verder ook nog een snorkelset gekocht.
De dinsdag vertrokken we al optijd met de 2 jongsten richting de stad, daar was namelijk een bijeenkomst ( early intervesion) voor ouders en hun kinderen met down syndroom. Erg indrukwekkend om dit mee te maken en om de therapieën bij te wonen. Niet alleen de kids maar ook wij leren hier veel van en kunnen tips en dingen meenemen naar huis en daar oefenen. En het was echt een prachtig gezicht hoe alle kinderen samen aan het spelen waren. Verder op mijn werkdagen heb ik de oudste al een aantal keer alleen van school opgehaald en dat zonder te verdwalen hahah. ( ja ik begin steeds meer op een echte Ozzy te lijken). En een ander hoogtepuntje deze week was dat Alex 2 maanden is geworden en dit moest natuurlijk gevierd worden met een overheerlijke zelfgebakken bananentaart met 2 kaarsjes erin. En Alex de prachtige baby die poseerde voor de foto als een echt model.

Woensdagmiddag was ik weer vrij, het weer was warm en klam maar niet bepaald zonnig. Daardoor kwam ik op het uiterst goede idee om vandaag de hiking track in Hallet Cove te doen, een bergachtig natuurgebied met wandelpaden, rotsen, stranden en bossen. Dus ik in mijn uppie in de auto, google maps aan en gaan met die banaan. Als snel kwam het eerste probleem op mijn pad, ik denk namelijk nog soms in het nederlands qua afslagen dus op de rotonde moest ik de eerste afslag en dat is hier aan de andere kant dan in Nederland dus inplaats van de 1e afslag nam ik de 3e maar gelukkig reed ik wel gewoon links op de weg haha. Toen was het niet bepaald heel gemakkelijk om te keren dus vond de gps een andere weg. Wel erg goed voor mijn rijervaring want ik kwam op allerlei wegen terecht met verschillende snelheden. Maar dit ging me allemaal hartstikke goed af:). Het 2e probleem was dat ik Hallet Cove beach station had ingetypt bij google maps en daardoor dus nog niet op de juiste plaats arriveerde. Opnieuw Hallet cove en nu conservation park ingetypt en voila 10 minuten later was ik op de juiste bestemming gearriveerd. Wauw wat een prachtige plek, stunning vieuws, pittig maar zeker het zweten waard. De normale track was 2,5 uur en 3 kilometer lang mja dan moet je wel heel langzaam lopen want ik deed 10km in 3 uur inclusief alle paden van de normale route af zoals de bospaden en soms klimmen tussen de rotsen. De volgende 2 dagen was het alleen wat minder.. omg wat een spierpijn mja dat soort dingen horen er soms ook bij.

Verder heb ik vrijdagmiddag gewerkt alvast in het voren voor mijn trip volgende week zodat ik dan 5 dagen vrij kan krijgen en gewoon normaal betaald krijg;). Vrijdag avond met ik samen met Annika naar Adelaide ( stad) geweest want het was het begin van het fringe festival wat +- 2 maanden lang hier gevierd wordt. Het begon met een parade, zegmaar een soort van verlichte optocht met vuur en veel gekleurde lichtjes wat ongeveer 2 uur lang duurde. Dus jaajaa ik heb ook nog een klein beetje carnaval gevierd haha;). En daarna zijn we naar het festivalterrein geweest, It was loveley;).

Zaterdag heb ik met het thuisfrond in Nederland geskyped, er was namelijk aardig veel om bij te praten. En omdat verder niemand van de andere aupairs wat ging doen, ben ik maar bezig gegaan met de voorbereidingen voor mijn trip naar melbourne en the great ocean road. En 's avonds had ik gezellig een wine and cheese avond met de family.

Zondag vertrokken we al vroeg ( the hostparents Gui en ik) naar Rapped Bea, een strand ongeveer een uur rijden van ons huis. Het was een natuurstrand met veel rotsen, stenen en een soort van kiezelstrand. Ook was er een grote rots waar je in kon lopen en dan hoorde je een soort van muziekgeluiden. We hebben hier het meest van de dag doorgebracht lekker realexen;).

Dit was alweer het einde van mijn verhaal over mijn 4e week in Adelaide.

Highlights week 4
- shopping from babyclothes
- Early intervention
- Hiking track (hallet Cove)
- Driving alone by car
- Birthday Alex 2 months
- Fringe parade and festival
- Preapering my trip to Melbourne and the Great Ocean Road
- Wine and Cheese evenig with family
- Rapped Bea Beach

This was my storty,

See you soon!
Lots of love,

Anouk

  • 24 Februari 2015 - 14:50

    Bennie En Anja:

    hello,

    Weer leuke belevenissen opgetekend meisie!
    Als je dit nu volhoud heb je een leuk boekwerk voor later

    Goathoaln

  • 24 Februari 2015 - 17:41

    Benno En Sinie:

    Hoi bijna Ozzy,

    Volgens ons begin je al aardig in te burgeren. Je hebt hier de carnaval dan wel gemist maar daar in Australie maak je dingen mee die je nooit meer vergeet en carnaval komt elk jaar terug. We leven met je mee. Groetjes ons.

  • 25 Februari 2015 - 18:16

    Els:

    hey noukie,
    Als ik 30 jaar jonger was geweest had ik wel mee gewild. Jij ziet zoveel en maakt zoveel mee.
    geweldig toch. je schrijft er ook heel erg leuk over, dus als ik jouw verhalen lees heb ik ook wel
    n beetje het idee dat ik erbij ben.
    verheug me op het volgende verslag.
    liefs Els





  • 25 Februari 2015 - 23:58

    Bas:

    Je ziet genoeg daar.. hopen dat we er op ene dag zelf ook zijn! Ben benieuwd naar je volgende blog. Leest leuk weg!

    Hou van jou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 10014

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: