First Week in Adelaide 17-1 t/m 25-1 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu First Week in Adelaide 17-1 t/m 25-1 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

First Week in Adelaide 17-1 t/m 25-1

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Januari 2015 | Australië, Adelaide

hoi hoi:)

Hier was ik weer voor het vervolg op mijn blog.

Waar waren we gebleven... Ohja ik was dus op het vliegveld van Sydney veel te vroeg natuurlijk maarjaa beter te vroeg dan te laat. Daarintegen had mijn koffer gelukkig het juiste gewicht voor een binnenlandse vlucht. Pfoej dat scheelde weer. De rest van mijn tijd buiten in het zonnetje doorgebracht, en ongeveer een uur voor mijn vlucht maar vast door de duane gegaan, en gewaht tot de boardingstijd. Het was zo ver allen aan boord en op naar mijn hostfamilie in Adelaide:). Vergeleken met de lange vlucht van Nederland naar Sydney was deze 2 uur duurende reis een eitje.

Aangekomen op het vliegveld in Adelaide stonden Eric ( dad), Gui en little Joanna me op te wachten:). Direct een gesprek aangegaan en mijn koffers gepakt. Daarna op naar mijn huis voor de komende 6 maanden. Onderweg van het vliegveld naar Noarlunga een suburb van Adelaide en daar kwam ik te wonen. Onder het rijden vertelden ze mij al van alles over waar we langskwamen en wat er te doen was. Eerste indruk was een prachtige omgeving, leuk gezin en veel meer rust dan in de stad.

Na een klein uurtje waren we thuis en ontmoette ik ook Lucie en newborn Alex;). Ik kreeg een fantastisch kado met typische dingen van Adelaide en een prachtig zelfgemaakt dagboek voor mijn trip gemaakt door Lucie. Ik gaf ook mijn kadootjes aan hun, kleine hollandse klompjes aan een sleutelhanger waar ze oprecht heel blij mee waren:). Daarna Kreeg ik een rondleiding door het huis en kreeg ik mijn kamer te zien. Daarna leuk geklets met het gezin en wat gegeten.

De zondag begon met het bezoeken van een rommelmarkt, en de middag bestond uit een barbeque en het bezoeken van in de buurt gelegen stranden. Ik keek mijn ogen uit door het zien van alle prachtige uitzichten. Daarna wat dingen met het gezin doorgenomen en mijn koffers maar eens uitgepakt.

De maandag begon, het begin van mijn eerste werkdag en week. Maar de tijden waren prima ma, di, do van 8;30-18:30 en wo en vr 8:30-13:30 en de weekenden altijd vrij. Het begin was een beetje wennen maar gelukkig vonden de kids me al snel aardig. De eerste werkweek was voor mij wennen en volop leren van nieuwe dingen maar iedere dag gingen er al meer dingen vanzelf. De woensdag middag was ik vrij en besloot naar een park tegaan onderaan de heuvel met een mountainbike. Wauw wat was het moooi op sommige plaatsen leek het net een woestijn zo dorrig. Na een fietstocht van bijna 5 uur jajaa het houd je bezig had ik dan voor het eerst wilde kangaroes gespot hihi dat moet je minstens toch 1 keer gezien hebben in Aussie. En echt prachtige fotos kunnen maken van het mooie landschap. Daarna de vrjidag middag naar Christies beach gegaan en daar eerst een beachwalk gedaan en vervolgens op het strand gelegen..nou van deze stranden krijg ik nooit genoeg hoor! Daarna nog even langs het winkelcentum gelopen. Want ik wou proberen om naar huis te lopen... helaas ging dat een beetje mis en was ik verdwaald. Maar Lucie zei al als het niet lukt moet je me bellen, zo gezegd zo gedaan. Maar midden in het gesprek viel uit het niets mijn telefoon uit. OOOO oepsie, ik was maar blijven staan waar ik was en gelukkig hadden Lucie en Gui me snel gevonden. Dus goeie leer voortaan altijd een papier met hun nummers mee! Ohja in 1 van de avonden zijn we ook naar de Hobbit geweest in de Cinema. En heb ik contact opgenomen met andere Au pairs in de buurt, maar om wat af te spreken was ik deze week nog te druk voor.

Het weekend begon Zaterdag ochtend was er in Okapinga Beach de Tour down under, een wielrenners tour te zien. Daar zijn we naartoe geweest om te kijken het was leuk om dit mee te maken omdat het 1 keer per jaar gedaan werd. Aan het eind van de middag zijn we naar Brighton geweest waar allerlei grappige sculpturen op het strand staan dit was ook erg indrukwekkend. Maar het mooiste kwam de volgende dag de zondag. Yeayy vroeg op pad nar CLeland een soort van dierenpark. Dit was de dag dat ik eindelijk een koala vast ging houden en kangaroes in alle soorten en maten kon voeren en aaien. Het was in 1 woord amazing!!De koala voelde lekker zacht het was net een baby op je arm en alle dieren waren super. Ik had een fantastische tijd. Sommige kangaroes waren rechtop even groot als mij haha. Maar zo mak als het maar kan. " savonds was er een open air bioscoop dichbij, dus samen met Lucie en een vriendin van haar daar naartoe geweest. Echt gaaf om dat een keer meegemaakt te hebben al werd het aardig koud 's avonds met een frisse wind. een paar wijntjes hielpen wel een beetje tegen de kou. En met deze leuke film was het einde van het weekend en de eerste week inzicht.

Ik hooop dat jullie weer hebben genoten van mijn blog!;)

en tot de volgende keer!!

Lots of love

Anouk

  • 28 Januari 2015 - 10:42

    Bennie En Anja:

    Hey Anouk,

    Je maakt nog eens wat mee daar down under.
    En dan "eindelijk" een koala in t echie vast gehouden ( alsof je daar al maanden bent)!!!
    Maar dit is wel je droom die uit komt!
    Benieuwd naar weer nieuwe verhalen!

    Xx Pap en Mam

  • 28 Januari 2015 - 11:48

    Melanie:

    Hee wereldreiziger!!

    Klinkt "awesome" allemaal, veel plezier. :)

  • 28 Januari 2015 - 12:40

    Annemarie:

    Hey nice story!! Klinkt heel erg leuk allemaal!
    Geniet er van en heel erg veel plezier de aankomende maanden!
    Zullen vast en zeker nog veel meer mooie verhalen komen☺
    Veel plezier daar!

    Liefs

  • 28 Januari 2015 - 13:03

    Bassie:

    Wat maak je daar een bult mee schatje.... lange dagen ook! Gelukkig hebben we veel contact :). Vrouwen hebben ook geen richtingsgevoel hé, hahahaha... Spreek je snel weer baby!

    Liefs Bas

  • 28 Januari 2015 - 14:59

    Benno En Sinie:

    Hoi Anouk, we genieten van jouw verhalen en natuurlijk de foto's! Wat heb jij een drukke week en wat maak je veel mee! Je komt straks nog tijd te kort. Hoe is het weer daar? We kijken nu alweer uit naar je volgende verhaal. Groetjes Benno en Sinie en een poot van Buddy.

  • 28 Januari 2015 - 19:18

    Els:

    Hey Anouk
    wat een geweldig verhaal al weer en wat maak je veel mee.
    echt geweldig.
    Op sommige dingen word ik wel n beetje jaloers, maar het
    is je van harte gegund.
    werk ze en geniet ervan

    liefs Els

  • 29 Januari 2015 - 10:56

    Marloes:

    Leuk leuk allemaal!
    Jaloers op je mooie weer nu het hier echt winter is :(
    Heel veel plezier nog en we spreken elkaar snel weer!

  • 29 Januari 2015 - 14:56

    Linda:

    Wauw Anouk, wat een leuke verhalen!!
    En wat heb je al veel meegemaakt in de korte tijd dat je er bent...
    Dat beloofd wat voor de rest van de tijd.
    Ik ga je volgen, dus hoop op Veel leuke verhalen!!

    Heel veel plezier!!

    Groetjes Linda

  • 03 Februari 2015 - 11:20

    Bas & Bente:

    Hee Anouk!
    Volgens mij vermaak je je daar wel in het mooie Australië! Echt super! :)
    Knap van je dat je hebt doorgepakt en dat je nu dan ook echt je droom waar maakt!!
    Veel plezier nog! Geniet ervan. De tijd vliegt voorbij!

    Xx Bas en Bente

Tags: Noarlunga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 10015

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: