Adelaide week 17 11-5 t/m 17-5 - 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu Adelaide week 17 11-5 t/m 17-5 - 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

Adelaide week 17 11-5 t/m 17-5 - 2015

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Mei 2015 | Australië, Adelaide

Hi Guys,

I am back for antother story. I did this week a fieuw new exited things that I would like to share with you.

Week nummer 17 alweer in Adelaide, ja al ruim 4 maanden aan het werk en aan het reizen. Verder in week 17.... deze week kon ik veel therapieën bijwonen voor joanna. Zo ook voor mij de eerste spraaktherapie met een nieuwe therapeut, super indrukwekkend hoe ze dat hier doen. Ook was er een nieuwe activiteit op woensdag middag namelijk kindergym. Dit keer zijn we er samen en met beide kids heen te gaan. Super om de kinderen samen te zien spelen en te zien klimmen en klauteren. Daarnaast was het deze week ook een hoogtepunt dat de vlucht naar goldcoast en surfers paradise al geboekt is en zelf het hostel ook al:D. Dus we gaan definitief 29 mei t/m 1 juni naar de GOLDCOASTT:D. Ik kijk er nu al naar uit altijd geweldig om een trip te doen! Hmm wat verder.. ohjaa vrijdag avond heb ik opgepast op de kinderen zodat Lucy en Eric er lekker een avondje samen uit konden zonder de kids. En natuurlijk voor mij wat extra uurtjes die ik kan gebruiken voor de laatste paar tripjes. En nu komt het mooiste gedeelte: Het weekend!!

Mijn lieve vriendje Bas vroeg mij een tijdje geleden of ik kon kijken naar een voetbalshirt van Australië. Nou tuurlijk kan ik dat en ik had ook al wel een winkel gevonden, maar daar was een splinternieuw shirt iets boven mijn budget. Dus ik besloot om naar Savers te gaan om daar te kijken of ik wat kon vinden. ANnika ging gezellig een middagje met mij mee en zei nog zo van te voren okee dit keer koop ik niks, ja onmogelijk naar savers gaan en niks kopen. En binnen no time had ze een heel mandje vol kleding hahah. Maar na lang opzoek vond ik alleen basketbalshirts en 1 shirt van barcelona en de rest was rugby. Duss helaas... een andere keer verder opzoek. Daar in tegen had ik natuurlijk wel weer een aantal dingen voor mijzelf gevonden hahah, dat gaat straks nog moeilijk worden om alles in de koffer te krijgen!!:P Oh en 's avonds ben ik met Gui, Giselle en Zebu naar de bioscoop geweest, dit keer een andere om de 3 uur durende film advengers te zien. Wel een kicken film hoor maar idd wel erg lang hahah.

Annika en ik hadden voor zondag het plan om te gaan Kayakken. Helaas was het in Noarlunga, waar ik woon niet mogelijk omdat ze een stand up paddle boat les deden morgen. Hmm dat is iets te moeilijk voor ons hoor en het was ook aardig prijzig. Ik wist dat ik 2 flyers thuis had van kayakken maar wist niet precies of het dichtbij was en uberhaupt in Adealaide. Na een beetje reasearsch vonden we er zaterdag 1 die niet zooo ver weg was en je ging kayakken in de Murray river, waarvan iedereeen zei dat het daar prachtig was. Dus maar even een belletje gedaan of er morgen middag nog plek was of dat we het veel eerder van te voren moesten boeken. Dit keer hadden we geluk, er was nog plaats dus het ging door van 1 tot 3 in de middag. Dus op zondag vertrok ik met de auto rond kwart voor 11 richting mijn moatie, en toen op naar GOOLWA een plaatje in het uiterste zuiden van Adelaide. Het was nogal lastig te vinden, maar gelukkig waren we wel op tijd genoeg vertrokken. Na een lokale inwoner gevraagd te hebben wisten we waar we moesten zijn. De man zei ons dat we achteraf konden betalen en legde voor ons de kayak in het water. Daarna kregen we voor de veiligheid een reddingsvest aan en hielp hij ons in de kano. Natuurljik kregen we beiden een paddlestok en gaf hij ons wat uitleg over waar we heen konden gaan en wat de mooiste plaatsen waren. En hup lets goo daar gingen we, een heerlijk nazomers dagje met volop zon en zo'n 22 graden dus de perfecte dag om te gaan kayakken. Eerst maar eens begonnen met het maken van een paar selfies voordat we straks nat en vies waren van het roeien, en toen kozen we om de route bij de rivier te doen. Waauw wat zag het er daar idd mooi uit, prachtige omgeving super huizen en top om te kayakken. Na 1,5 uur gingen we maar beginnen aan de weg terug naar de verhuur plaats. En toen waren we eigenlijk een beetje verdwaald.... maar gelukkig vonden we redelijk snel de weg terug en waren we weer op het grote meer. Met een paar blaren op de handen wat het zeker waard was waren we net op tijd weer terug aan wal. Het was weer een leuke ervaring en weer iets om van mijn lijstje te strepen!:D Na het kayakken hebben we nog even het centrum van GOOLWA bezocht maar omdat het zondag middag was waren de meeste winkels dicht of gingen sluiten dus daarna maar op naar huis, met spierpijn in de armen en verder lekker bijkomen van een weer leuk en druk weekend

Higlights week 17
- Kindergym
- Booking flight and Hostel for GOldcoast/ surfersparadise
- Babysitting
- Savers, looking for a soccershirt but didn't find but I did find clothers for myself hahah:D
- Movie ADvengers with Gui, Giselle and Zebu
- Kayakking the Murray River in GOOLWA


So this was my short but strong story about this week, in a fieuw more blogs I wil have big stories about my next trip hahah. Hope to see you next week!

Lots of Love,

Anouk

  • 20 Mei 2015 - 15:41

    Bennie En Anja:

    Hey Anouk, dat was wel weer een weekend vol gepland!
    En dan ook nog weer sportief doen, top hoor

  • 22 Mei 2015 - 23:28

    Bas:

    Deze keer geen inhoudelijke reactie, maar kort maar krachtig... I love you and see you soon!!

  • 26 Mei 2015 - 22:51

    Resie:

    Hallo Anouck,

    Are you an English speaking woman?

    Hier een berichtje uit het Soaseler Koffielaand. Dat is wel echt een andere taal/dialect ......
    Wat een belevenissen maak je mee.

    Dat is me toch ook wat: nog geen shirt voor Bas ........ (moet je toch nog wel wat langer blijven, zonder shirt kun je niet thuiskomen) en zelf een hele koffer vol. Ben benieuwd welk Australisch shirt Marloes, je moeder en vader straks in de nazomer aanhebben .....


    Groetjes Resie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 10015

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: