week 11 05-4 t/m 06-4 Fraser Island, Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu week 11 05-4 t/m 06-4 Fraser Island, Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

week 11 05-4 t/m 06-4 Fraser Island, Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 April 2015 | Australië, Brisbane

Hello Again, This is the second part of week 11 at Fraser Isand and Brisbane.

Day 3: Fraser Island

Ring Ring het was 6 uur dus dat vervelende geluid op mijn telefoon ging weer af, wat betekende tijd om op te staan. Dus kleren aan, klaarmaken en vast de rest van mijn spullen inpakken. Daarna op naar het ontbijt, wat wederom erg goed verzorgd was, veel keuze en voornamelijk heerlijk vers fruit. Na het ontbijt ffe de tandjes poetsen en de laatste dingen in mijn koffer proppen en dan op naar de bus die om half 8 vertrok naar de volgende stop. De volgende stop was Pile valey, het tropische regenwoud wat ontstaan en opgebouwd was uit wit strand zand. De geschiedenis was indrukwekkend, maar van het regen woud zelf had ik wat meer verwacht. Het was namelijk maar 40 minuten en veel was hetzelfde. Maar toch wel een paar mooie dingen, zoals een meer met super helder water gezien. De regenwoud wandeling eindigde in Central station, wat vroeger een woonplaatsje was, hier was nu weinig meer van over. Daarna gingen we eindelijk naar de 2 meest waanzinnige plaatsen van de hele tour. Lake Birrabeen en Lake Mckenzie, 2 warm water meren met zo helder water dat je alles kon zien. Hier wordt ook het drinkwater van gemaakt en alles wordt op natuurlijke wijze al gefilterd. En daarnaast waren de stranden zo parel wit, net of we ergens op de caribean waren echt amaaazing :D. Na heerlijk gezwommen te hebben in de prachtige meren was het tijd voor lunch. Wederom goed verzorgd en genoeg keuze. En toen was het helaas alweer tijd om richting Brisbane te gaan. Dus weer op naar de Ferry en daarna weer een korte stop op Rainbow beach. Waarna we verder gingen richting Noosa. Maar eerst nog weer door een national natuurpark zijn gereden, een bumpy ride en zo groen dat het even weer leek dat ik weer in Nederland was in de hoog lente tijd:P. En toen weer op naar Noosa om een paar personen te droppen. En als laatste onze reis terug naar Brisbane te vervolgen. Rond 6;15 p.m waren we terug in Brisbane, En natuurlijk Maxime en Barry ( de tourgidsen) bedanken voor de leuke dagen en de fantastische verhalen over het eiland. En toen opzoek naar onze verblijfplaats... Dat was dit keer een beetje lastig en lang. Normaal is een hostel namelijk verlicht of zie je de naam van het hostel van afstand zelfs als het donker is. Maar wij lopen en lopen en nergens te herkennen, na bijna een uur gelopen te hebben moest het hostel toch wel ergens zijn? Dus wij opzoek naar de mail met het huisnummer... hmm 515 hahah zo'n 100 nummers terug. En ja eindelijk gevonden, geen wonder dat we er zo langsheen waren gelopen want het was helemaal pikke donker en nergens stond de naam van het Hostel, blue tongue backpackers. Jaa het leek net een spookhuis hihi. Eerst een paar trappen op en daar was de receptie, het scheelde dat het een erg goedkoop hostel was:p. En we hadden geluk omdat Annika en ik met z'n 2en een kamer deelden en niet met anderen. En ja ergens had het ook wel weer wat eigenlijk, en blijkbaar had het zo'n hoge score op de hostel site omdat het heel dicht bij de uitgaansstraat was. Ook al was onze kamer oud en waren er dingen stuk, het was wel schoon en gelukkig waren de douche en toilet nieuw en goed schoon. Gezellig met An over van alles en nog wat geklets en toen was het alweer midnight. Dus tijd om te gaan slapen.

Higlights day 3:
- Noosa
- Brisbane
- Hostel Blue Tongue Backpackers

Day 4: Brisbane

Dit keer geen wekker om 6 maar jaja 7:30 en het was een oud krotje maar ik had in nachten wel eindelijk een keer goed en genoeg geslapen. Na ons klaargemaakt en alles ingepakt te hebben, op naar de receptie om onze sleutel in te leveren. Hmm eerst was er niemand en de deur dicht.... gelukkig kwam naar 10 minuten de receptioniste en konden we daarna nog een aantal uur in Brisbane doorbrengen. Dit keer namen we een andere weg om ook een ander deel van Brisbane te zien. We kwamen uit bij de bekende story bridge, waar we overheen gelopen zijn. Daarna de trap naar beneden om ook nog even een deel van South bank te zien. Een mooie omgeving met parken en langs het water. Maar toen wisten we eigenlijk niet zo goed hoe we aan de andere kant van de rivier kwamen want we moesten namelijk naar het Visitor information point,. Na een tijdje gewandeld te hebben schoot het nog niet zo veel op, en aangezien we vandaag niet super veel tijd over hadden, toch maar even gevraagd aan een voorbijganger hoe we het makkelijkste in de city kwamen. Het makkelijkste was met de rode hop on ferry die gratis was en dan op eagle street uitstappen. Zo gezegd zo gedaan, en yes nu waren we eindelijk in de goede richting. En het vinden van het infopunt was gelukkig niet zo moeilijk. Daar wat dingen gevraagd over de Mount coot'tha waar je een uitkijkpunt hebt over de hele stad. De mevrouw gaf ons de informatie en we hadden nog tijd genoeg om dat ook nog even te bekijken. Met de normale stadsbus was het een half uurtje naar de berg. En ja het was het echt wel waard, zoals in elke stad hebben we een uitzichtpunt bezocht waar je over de hele stad kon kijken, en al lijkt van deze afstand iedere stad nogal hetzelfde, toch blijft het elke keer een gaaf beeld. Dus de Mount coot- tha hadden we ook weer gehad. Ohjaa en toen was het tijd om het nummer van de shuttle bus te bellen want we moesten over een paar uur weer terug naar het vliegveld. Eerst via de site proberen te boeken, maar dat lukte helaas niet omdat dat minimaal een dag van te voren moest. Dus ik maar het nummer bellen,, eerst een computer stem eraan en toen een menu, oke nummer 1 een nieuwe boeking. En toen kwam er een vrouw aan de telefoon, shit een sterk australisch accent en ook nog eens een snelle prater. Dat was een uitdaging, ja me engels is al wel flink verbeterd maar vooral als mensen snel praten met daarnaast ook nog eens een sterk accent blijft het moeilijk. Maar na een aantal keer gevraagd te hebben, sorry can you repeat that was het met toch gelukt om een boeking op de juiste tijd en adres te maken. Dus het belangrijkste deel was gelukkig geregeld. Als laatste nog wat rondgewandeld in Brisbane en toen opzoek naar de plaats waar de shuttle bus ons op kwam halen. Deze ook gelukkig optijd gevonden dus nog even tijd om van het heerlijke tropische zonnetje te genieten, want helaas moesten we al redelijk optijd naar het vliegveld ivm de paasdrukte. En gelukkig wist de organisatie van de shuttle bus dat want die 2 uur hadden we ook nodig op het vliegveld. En toen om 3:30 ging onze vlucht van Brisbane terug naar Adelaide. Nou dat viel even tegen... van 30 graden naar gevoelstemperatuur 10 met regen. Ik dacht serieus even dat we terug in Nederland waren. Maar dit was niet normaal voor hier en gelukkig was het dan ook maar 1 dag zo koud. Maar zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen lezen heb ik een super leuke en anders dan normale pasen gehad;).

Higlights day 4:
- walking over the story bridge
- South Bank
- Free Ferry
- Visitor Information
- Mount Coo- THa
- Booking the shuttlebus
- Brisbane airport
- Back home in cold Aldelaide

Alright this was my story about the Brisbane and Fraser Island. And I am alreay bussy to look for my next trip.;) I will keep in toutch with you all.

Lots of Love,

Anouk

• 07 April 2015 - 14:09

Bas:

Allereerst: je weet dat je je wekkergeluid kan veranderen? Haha. Volgende keer meteen ff het adres van je hostel checken eh. Dat kleine eindje over het water had je natuurlijk ook kunnen zwemmen! Gelukkig weer een mooie trip gehad and back in good okd australia.

Say hi to your horstal parents for me :).

Byeee

• 08 April 2015 - 00:27

Benno En Sinie:

Hoi Anouk,
    Jij hebt dit jaar de pasen wel heel apart doorgebracht, je hebt je zeker weer goed vermaakt. Het was ook weer een super leuk verhaal. Op naar de volgende. Groetjes van ons allemaal.
    P.s. Wij hebben pasen op de normale manier gevierd met veel eieren!

• 12 April 2015 - 15:40

Els:

hey Noukie,
    al weer zo'n mooi verhaal. geweldig. Als je over drie maand terug bent,
    hebben wij helemaal geen leesvoer meer. haha.