Adelaide week 8 08-3 t/m 15-3 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu Adelaide week 8 08-3 t/m 15-3 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

Adelaide week 8 08-3 t/m 15-3

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 Maart 2015 | Australië, Adelaide

Hello dear friends, here I am agian for my next story. It was a normal bussy week, but ofcourse I also did some nice things.

Jaa jaa week 8 alweer wat betekende dat ik na het voltooien van deze week de eerste 2 maand in het gezin er alweer op had zitten. Het gezin word met de dag leuker en hechter en ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin. Natuurlijk heb ik in mijn vrije tijd ook weer wat leuke dingen gedaan.

Maandag begon rustig, het was namelijk een Public Holiday dit keer genaamd the Adelaide cup, iets meet paardenracen ofzo maar het mooiste was dat ik een extra dagje vrij was. Helaas was het weer frisjes met af en toe een drupje regen dus ik heb wat in het huis geholpen en ben verder een beetje opzoek geweest naar de trip naar Brisbane. Gelukkig hadden we maandag een goede vlucht naar Brisbane gevonden en hebben we deze dus maandag avond geboekt. De eerste stap naar Brisbane was weer volbracht, nu de rest nog maar daar was eerst een wat langere zoektijd voor nodig. Omdat we hier met pasen 4 dagen naar Brisbane en Fraser Island gaan waren de meeste tours al volgeboekt... dit kostte aardig wat werk maar met frisse moet opzoek naar een goede en beschikbare tour.

Woensdagmiddag was ik weer vrij, Ik ben lopen naar het winkelcentrum gegaan ong 45 minuten lopen. En heb daar haarverf gekocht, want ik had een spontane actie om mijn haar te dipdyen dus bovenop mijn eigen haar en dan naar beneden steeds iets lichter. Tjaa ik deed het maar zelf want een kapper kost hier meer dan 100 dollar , voor mij teveel geld om aan mijn haar uit te geven op dit moment. Ook kwam ik een paar dingen tegen voor de kids voor in het zwembad die ze van plan zijn te gaan bouwen maar het duurt nu al 2 maand :P. En ik kwam wat spulletjes tegen voor Lucie haar Craft, omdat ik dit ook mag gebruiken en het leuk vind heb ik een aantal dingen voor haar gekocht. Een beetje bepakt met cadeautjes en ander spul ging ik weer terug op naar huis. En ja je raad het al mijn haren moesten natuurlijk direct gebeuren. Best wel spannend, ik bedoel ik verf me haren altijd zelf en doe wel eens wat dingen bij andere mensen maar dit was iets nieuws voor mij. Dus eerst maar eens op youtube een aantal filmpjes kijken hoe anderen het deden bij zichzelf. Niet zo moeilijk gelukkig dus daarna alle gebruikzaamwijzing van de verf lezen en dan aan de slag. Ik durfde het de eerste keer niet zo lang, dus de verf eer uitgespoeld onder de douche, maar toen zag je nog haast geen verandering, dus nog een keer opnieuw en dit keer wat langer. En ja toen was ik wel tevreden met het eindresultaat. Niet slecht voor de eerste keer en ja I like it, ik houd wel van een beetje apart en vooral van verandering soms.

Verder was Alex deze week ook 3 maanden, dit moest gevierd worden met een zelfgemaakte taart door Lucy. En heb ik mijn favoriete Pasta voor de familie gekookt. Ze vonden het heerlijk, dus snel weer een keertje doen;). Verder vroeg Lucy of ik vrijdag de hele dag kon werken in verband met wat afspraken, en ja zo flexibel als ik ben vind ik dat geen probleem. Kan ik mooi vast uren sparen voor mijn tripjes.

Het weekend was weer begonnen, En helaas was vandaag het Fringe festival alweer voor het laatst. Dus daar moesten Annika en ik zeker nog even een keer naartoe. Echt grappig wat je er kon doen, ik heb het nooit ergens anders gezien. Je kon namelijk je hand in wax ( kaarsenvet) doen, net als de wassenbeelden en dan had je dus een hand van wax en die kon dan ook geverft worden ik verschillende kleuren en motieven. Ja het zag er wel suepervet uit moet ik zeggen maar een beetje creepy om een hand naar nederland op te sturen.

Mijn zaterdag begon met uitslapen hihi finally! En de rest van de dag ben ik ongeveer bezig geweest met het zoeken van de Fraser Island tour, na een aantal uren zoeken had ik er eindelijk een aantal gevonden die nog wel plek hadden. Dus mails gestuurd en afwachten op het antwoord. Dit keer was het wel iets lastig dan de great ocean road, maar het is wel leerzaam om te doen en je wordt er erg zelfstandig van. Ohja en verder heb ik nog wat craft gedaan, want volgende maand is ons Mams jarig en ja de post duurt soms 2 a 3 weken dus maar vast een kaart gemaakt.
's avonds was het weer pizza en wijn en daarna een serie gekeken genaamd Anzac Girls, gaat over zusters in de 1e wereld oorlog tussen Australië en Duitsland, erg indrukwekkend allemaal. Daarna een beetje optijd naar bed want de zondag ochtend gingen we naar de Adelaide Hilss om te ontbijten boven op the Mount Lofty. Super super super toff!! Hier hadden we namelijk uitzicht over heel Adailde, vliegveld, en zelfs kangaroo Island. Het weer was helaas wat minder van 18 graden in de ochtend in Adelaide naar 12 met regen in de Adelaide Hills. Gelukkig werd het na het ontbijt snel beter en hadden we toch nog een verbluffend uitzicht. En 's middags was het tijd om Lucy's haar te verven met higlights, dit was gelukkig easy voor mij;) en is heel erg goed gelukt, ze is er gelukkig erg blij mee. Daarna ben ik op zoek geweest naar een plaatst om te skydiven, jaa het staat al lange tijd op mijn bucket list dus gaat zeker en wel hier gebeuren. Een aantal maatschappijen hier in de buurt een mail gestuurd en dan maar weer even afwachten op reactie. En als laaste van mijn zondag heb ik met paps en mams geskyped, papsie was namelijk jarig en ja natuurlijk had samen met bas een cadeautje geregeld 2 paar nieuw schoenen!! Hij was er gelukkig blij mee.

Dit was mijn verhaaltje van deze week!! tot de volgende keer;)

higlights:
-Public Holiday, ( Adelaide Cup)
-Booked my flight to Brisbane
-Walking to the shopping centre, buying paint and painting mijn hair!!:)
-Kooked my favorite Pasta Recept
-Last time to the Fringe Festival with Annika
-Looking for good tours to Fraser Island
-Doing Craft
-Watching Anzac Girls
-Breakfest at Mounth Lofty
-Searching for a place to skydive
-Painting Lucy's Hair with Higlights

See you next time,

Lots of love
Anouk

  • 18 Maart 2015 - 15:52

    Bennie En Anja:

    Hey Noukie,
    Weer een heel verhaal geschreven:)
    Hopelijk ga je dit volhouden dan kunnen wij mee genieten en heb
    Jij na zes maanden een leuk boekwerk over al je avonturen!

    Dikke Kuss van ons

  • 18 Maart 2015 - 22:40

    Bassie:

    Hey Snoekkie!
    Je vroeg net al op skype of ik je verhaaltje al had gelezen.. was vast een stille hint! Bijdeze, m'n reactie zoals altijd haha. In Brisbane is vast genoeg te doen, leuke plek om naar toe te gaan lees ik. Je haar is goed gelukt, staat je goed! In Nederland ook maar eens doen :). Stoer dat je 't ook durfde te doen bij degene die je onderdak en eten verzorgd, haha. Ontbijten op een berg... wanneer gaan wij dat doen? Iets voor op mijn bucketlist denk ik. Zorg dat het zwembad op de juiste plek komt! Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaaltje.

    Love you!

  • 24 Maart 2015 - 13:02

    Benno En Sinie:

    Hoi Anouk,
    Wel een beetje een late reactie, maar kon je verslag nergens vinden. Maar Bas houdt ons natuurlijk wel goed op de hoogte. Was weer een leuk verslag. Je moet maar zo denken: Als je haar maar goed zit! Dat is goed gelukt! Tot de volgende keer maar weer. Groetjes van ons. P.s. Bas had zich goed vermaakt op de verjaardag van je pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 10006

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: