Sydney, what a place! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu Sydney, what a place! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

Sydney, what a place!

Door: Anouk Horstman

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Januari 2015 | Australië, Sydney

G ' day people,

DAY 1;
Ik kwam dus vrijdag ochtend rond 10.00 uur aan bij het wake-up hostel. Ik haalde mijn koffers uit de shuttle bus en liep de deuren van het hostel binnen. De Nederlandse jongen checkte voor mij in . Ik kreeg een boekje met mijn kamer sleutel, info en de bonnen voor het ontbijt elke dag. Ik kocht wat wifi voor de eerste week (jaja dat kost hier overal geld...) en ging met m'n koffers de lift in. Op zoek naar mijn kamer..

Yeah, gevonden! Uitgeput en nat van zweet kwam ik de kamer binnen. Een paar roommates stelden zich voor en ik maakte een praatje met ze. Ik lag op een kamer van 6 en iedereen kwam uit een ander land wat ik eerst lastig maar later vrij cool vond. Het eerste wat ik daarna dacht; spul uitpakken en douchen maar. Tot er over de intercom omgeroepen werd dat er om 11.00 uur, dus over 45 minuten, vanuit het hostel een gratis citywalk werd georganiseerd. Hoe vies ik me voelde en hoe levenloos ik op dat moment was i.v.m. veel te weinig slaap en een lange vlucht, heb ik er toch voor gekozen om mee te gaan. Dus hop, andere kleren aan, spullen pakken, wat zonnebrand op en gaan!

De citywalk was gaaf! Ik wist alleen niet dat we 4 uur gingen lopen.. Dat was minder op slippers. Maar goed, het was een prachtige zonnige dag en alles zag er schitterend uit. Ik kwam al snel in gesprek met een aantal Engelse meisjes, en daarna met een schots meisje; Molly. Zij was ook vanmorgen aangekomen. We hadden veel lol samen en kwamen langs fantastische plekken zoals botanische tuinen, het operahouse, the harbour bridge, Chinatown en nog meer mooie plekjes. Toen weer naar huis godzijdank, want de blaren stonden op me voeten en me schouders waren rood... Een hele goeie leer voor de rest van mijn tijd hier. Molly en ik wisselden nummers uit om s'avonds wat te doen en gingen toen beide naar onze eigen kamer.

Ik dacht: jaaa eindelijk douchen! Maarrrrr... er werd eerst ff geskypt met het thuisfront! Ook erg belangrijk. Daarna waren er voor de mensen die mee hadden gelopen met de citywalk gratis drankjes, maar Molly en ik hadden zo'n last van de jetlag dat daar niks van kwam. Ik ging lekker slapen..

DAY 2;
Ik was vroeg wakker (rond 6.00 uur) en kon niet meer slapen. Ging er dus uit en haalde mijn breakfast op, hier zat in:
-Een doosje met müsli
-Pakje melk
-Pakje jus
-Een fruitreep
-Een muffin.

Niet bepaald bijzonder maar ik moest toch wat eten (hoewelik nog steeds geen honger had). Even later had ik beneden met Molly afgesproken om te bedenken wat we vandaag gingen doen, het weer was ok maar niet top voor het strand dus besloten we naar de wildlife zoo te gaan. Het was mooi om alle dieren van Australië te zien en zo dicht bij sommige dieren te mogen komen. Het was wel wat klein dus na een paar uur was je wel klaar. Nog een beetje door Sydney gelopen en toen terug naar het hostel. s'Avonds wat gegeten en een drankje beneden in de bar met Molly en een aantal andere Engelse meisjes.

DAY 3;
Weer werd ik tussen 6 en 7 wakker, dit keer wel uitgerust. Ik ging eruit, maakte me klaar en haalde m'n oh zo heerlijke ontbijt doos op. Bah, het ging de hele dag regenen en was voor hier gewoon koud. What to do?? Nou, zoveel kun je anders niet doen dus we gingen met een paar meiden winkelen. Leuke dingen maar kopen kon k nog niet omdat mijn koffer al tot de nok toe vol zit. Australië is in veel dingen een duur land maar kleding is weer heel goedkoop. En ook hadden we eindelijk een grotere betaalbare supermarkt gevonden. Ik kocht wat water, sap, fruit, groente en brood zodat ik weer een aantal dagen verder kon. Op deze dag dacht ik heel veel aan thuis en kreeg ik soms wat heimwee. Daarnaast vertrok Molly de volgende ochtend en ook een aantal roommates waar ik het goed mee kon vinden. Opeens voelde ik me een beetje alleen en miste thuis en mijn dierbaren. Samen met Molly en een aantal anderen beneden in het hostel gegeten waar ik ineens voor het eerst in dagen een Nederlandse meid ontmoette. Het was leuk en gezellig en we wisselden nummers uit om de volgende dag samen wat te doen. Ik nam afscheid van Molly, wat ik lastig vond, maar we houden contact! Ik vertrok naar weer naar mijn bed.

DAY 4;

Jahoor, dezelfde routine: 6.00 uur wakker. Blijkbaar had k hier gewoon niet zoveel slaap nodig. Ik pakte maar een boek en ging lezen. Daarna de ontbijtdeus en wachten op Michelle in de Lobby. Het was droog buiten, maar bewolkt en winderig, dus geen strandweer. We hadden daarom samen besloten om Sydney te gaan verkennen. We hadden de tour naar en door de blue mountains gevonden, wat ons allebei tof leek, maar vast voor morgen geboekt. En daar gingen Michelle en ik: rugzak vol met eten, drinken, camera en ander spul op naar het operahouse! Daarna hebben we de harbour brigde beklommen.. Wat echt een fantaaaastisch uitzicht, gaaf, wauuwie!!! Daarna nog ff een autentiek dorpje in en voor we het wisten waren we alweer 5 uur aan het lopen. We hebben vandaag nog een aantal andere Nederlanders ontmoet, super leuk! s'Avonds was er gratis pizza in het hostel en dat zagen Michelle en ik wel zitten (blijven Nederlands hé). daarna nog een drankje en vroeg naar bed want de volgende dag moest ik er om 6.00 uur weer uit.

Day 5;

Poeh dat was vroeg! Maarja, rond die tijd was ik altijd wakker dus. Me tas was al ingepakt, bomvol met van alles en nog wat voor de blue mountain tour. We werden om 7:20 opgehaald, maar er kwamen maar busjes maar niet voor ons. Alle andere gidsen strak in pak met een mooie cowboyhoed op. En daar kwam onze gids; een out-back Australiër met gescheurde kleding en een busje wat ook niet meer de nieuwste was, vandaar dus dat dit de goedkoopste tour was, haha.
Na een uur rijden hadden we even pauze. Iedereen werd nu pas langzaam wakker.... We moesten nog een half uurtje tot de 1e spot en hoe dichterbij we kwamen hoe harder het ging regenen. Dus onderweg een snelle stop gemaakt om poncho's te kopen. En ja hoor, de regen stopte en het klaarde op. De eerste stop was een waterval met een wandeling in het regenwoud. Het was nog wat bewolkt maar dat zag er juist prachtig uit. Weer terug in de bus naar de volgende plaats. De gids kon geweldige verhalen vertellen over de blue mountains. De blue mountains hadden hun naam te danken aan de blauwe waas die over de bergen hing wanneer het weer goed was. En ja, wij zagen dat! Wauwie! Onderweg ff ergens wat gezonde lunch opgehaald, want dat was inclusief, en op naar de volgende spot. Het was inmiddels helemaal opgeklaard en super weer. De klim was pittig maar was het dubbel en dwars waard, wauw wat een uitzicht! Daar boven op de berg lekker geluncht en toen daar naar de volgende spot. Op deze plaats was de grootste waterval te zien,. Daarna een wandeling van 30 minuten door een soort van jungle. Wauw! Wat was het daar groen en overal beekjes en watervallen. Toen weer terug in de bus op op naar the tree sisters. De gids zei al dat het niet zo indrukwekkend was maar voor nieuwe mensen wel leuk om even gezien te hebben. En inderdaad, even was genoeg dus daarna snel door naar de laatste plaats. Een soort witte klif met an amazing view! Wat een prachtige dag en veel toffe foto's. Rond 17.00 uur waren we weer terug in het hostel en heb ik samen met Michelle en Colet (beide Nederlands) bij een restaurantje aan in de buurt heerlijk Thais gegeten. Een mooie afsluiting van de 5e dag alweer!

Day 6;

Het begin van een prachtige dag; het zonnetje scheen volop vanaf 7:30 uur en de lucht was strak blauw. Vanaf het hostel werd een beachtour georganiseerd. Michelle en in gingen ook vandaag daar weer aan mee doen. Sneakers aan, goed insmeren met zonnebrand, tas op de rug en gaan. De wandeling duurde ongeveer 3 uur en ging langs meerdere stranden en plaatsen. Weer prachtige foto's kunnen schieten. Toen waren we op Bondi Beach. Michelle en ik eerst ff opzoek naar een goed eet tentje. Daar wat gegeten en gedronken en daarna in de supermarkt wat zonnebrand gekocht... Ja, dat heb je wel nodig hier met dat gat in de ozonlaag. Toen we klaar waren ging de rest van de groep weer terug naar het hostel. Michelle en ik bleven nog wat langer omdat het prachtig weer was. Helaas, op dat moment werd het net een beetje bewolkt maar ook was dat af en toe lekker. Ineens was het 18.00 uur en we hadden afgesproken om half 8 samen wat te gaan eten! Dee bussen waren vol dus dat gingen we niet redden. Eenmaal in het hostel snel ff douchen en dan wat eten. Daarna nog een dansje en drankje beneden in de bar. Maar omdat ik de volgende dag met de oriëntatie moest beginnen maakte ik het niet te laat en deed ik nog wat voorbereiding voor de volgende dag.

Wil je weten hoe de oriëntatie mij afging...? Lees dan binnenkort mijn volgende verhaal. Ik ga mijn best doen om er weer wat leuks van te maken.

Miss you guys!

Lots of love,

Anouk

  • 15 Januari 2015 - 13:58

    Benno En Sinie:

    Hoi Anouk, wat fijn dat je ons mee laat genieten van jouw DROOM. Je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt. Veel succes met je orientatie. We blijven je volgen. Groetjes en een knuffel van ons!

  • 15 Januari 2015 - 14:03

    Bas:

    Hey skaddie!

    Mooi stukkie tekst getypt weer, leuk om te lezen hoe je het daar hebt. Heb ik het er goed voor je op gezet? Vast wel :). Je ligt alweer een half uurtje in bed, introductie vond je wel zwaar zei je.. Maar ik zal niet te veel verklappen.

    Kan niet wachten tot ik het volgende mailtje met een nieuwe blog van je krijg, je schrijft erg leuk :).

    Tot spreeks via de app.

    Lot's of love,

    Bassie

  • 15 Januari 2015 - 18:46

    Bennie En Anja:

    Hoi, hoi Anouk,

    Wat heb je leuke stukjes geschreven over je eerste 6 dagen in Sydney.
    Zo kunnen wij nog meer mee genieten van al je avonturen daar.
    Het is wel ff lastig dat je steeds weer afscheid moet nemen van mensen daar!

    Veel succes met de informatiedagen, we spreken je op de app.

    Kuzz van ons


  • 16 Januari 2015 - 17:10

    Marloes:

    Haaaaaai sis!

    Zo te horen vermaak je je daar opperbest. De verhalen zien er goed uit! :)
    Heel veel plezier en succes en op naar je gezin! Vanaf nu gaat het avontuur dan echt beginnen!!
    Schreeuwende kinderen, poepende baby's maar dat zal vast ook geen problemen opleveren

  • 17 Januari 2015 - 17:26

    Tessa:

    Hee Anouk,

    Wat leuk om zo te lezen wat je allemaal uitfroot aan die kant!

    Veel succes en tot een volgende blog

  • 19 Januari 2015 - 19:54

    Els:

    hoi Anouk. Eindelijk heb ik (als digibeet) de site ook gevonden. had één s te weinig in Aussie zitten. Maar het is gelukt. Ik zie dat ik al heel veel mooie verhalen gemist heb, dus voorlopig nog even bezig. Leuke verhalen heb je erop staan en ik verheug me op de foto's

    liefs Els

  • 20 Januari 2015 - 18:31

    Liset:

    Mooie verhalen Anouk

  • 20 Januari 2015 - 18:33

    Liset :

    Mooie verhalen Anouk

  • 20 Januari 2015 - 18:36

    Liset:

    Nog een keer (haha) : Mooi verhalen Anouk, mooi om te horen dat je het naar je zin hebt :D
    Nu ik je blogs lees moet ik een beetje denken aan onze Curacao tijden..
    maar nu doe je het helemaal in je eentje en ook nog zo ver, knap dat je dit zo in je eentje doet!!

    heeel veel succes en GENIET!!!

    XXXX Liset

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 9998

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: