Adelaide week 21 08-06 t/m 14-06 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu Adelaide week 21 08-06 t/m 14-06 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

Adelaide week 21 08-06 t/m 14-06

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Juni 2015 | Australië, Adelaide

G'day People,

Bussy week again so this is my blog from last week.

De week begon weer hartstikke goed namelijk met een public Holiday... dit keer was het Queensday in Aussie. Wat voor mij uiteraard betekende een dag langer weekend en tijd om wat te doen samen met Annika. En ja wij dachten dat er wel aardig wat te doen was want ja Koniginnendag is in Nederland altijd een spectaculaire dag en er is van alles en overal wat te doen. Nou hier doen ze er niet echt wat aan.. De mensen rusten vooral uit omdat ze een extra vrije dag hebben. Dus toen bedachten we ons maar om naar de stad te gaan jaa voor de laatste keer waarschijnlijk om vast wat souvenirs voor de familie enzoo te kopen. Zelfs in de stad was er weinig te zijn van queensday haha het was eigenlijk net zoals een normale doordeweekse dag, alleen was het nu wat drukker in de stad dus weer erg moeilijk om een parkeerplaats te vinden. Na een lange tijd zoeken konden we helaas geen parkeerplaats in de straat vinden, dus dan maar helaas in de peperdure parkeergarge voor 10 dollar per uur hahah. Daarom was het voor ons ook de bedoeling om nu te kopen wat we nodig hadden en voor de rest misschien alleen nog wat in Cairns maar iig dat we niet meer terug hoefden naar de stad want ja je betaald je scheel aan parkeergeld. Maargoedd... na een paar uur waren we klaar en aardig geslaagd, iig het meeste was vast binnen en dan nog maar een poging in cairns wagen om daar nog ff te kijken voor de rest. En 's avonds hebben we nog een dvd gekeken en daarbij was al weer het einde van de vrije maandag.

De werkweek was erg druk deze week, jo was namelijk ziek en was dus de hele week thuis dus 2 baby's ipv 1 maar gelukkig waren de ouders een aantal dagen extra thuis ivm met doktersafspraken en omdat mijn auto stuk was dus ik Gui niet naar school kon brengen en ophalen. Alleen op donderdag was ik in me uppie want mijn auto was weer gemaakt:D iig voor korte afstanden haha. Dus ja ik was jarig maar was dus erg druk deze dag. Maar niet dat ik me echt jarig voelde maar dat doe ik in Nederland ook niet. En ja ik had aardig wat verjaardagspost uit Nederland maar dat moest maar even wachten tot vanavond naar werktijd. Na werktijd was het tijd voor avondeten en daarna werden de kaarsjes op de taart aangestoken, 2 omdat alex vandaag 6 maanden was. En daarna werd er gezongen, de kaarsjes uitgeblazen en taart gegeten. En daarna tijd voor cadeautjes! En dat was een voordeel om hier jarig te zijn want ik had hier meer cadeaus en kaarten dan thuis haha... Allemaal heel erg bedankt voor alle kaarten, felicitaties en kado's en ook al was het vreemd toch was het ook speciaal om hier jarig te zijn. En het deed me ook zeker goed dat mijn maatje hier Annika op bezoek kwam met super lief een zelfgebakken taart en cadeautjes super sweeet<3. En dan was het vrijdag nog een paar uurtjes werken en daarna was het al weer weekend

Vrijdagavond begon ik het weekend om samen met annika de DVD 50 shades of Grey te kijken, ik zelf had al een deel gezien maar alleen de laatste 20 minuten nog niet mja zo'n topfilm was het sowieso niet. En Annika had hem nog niet gezien dus movie time. En man man het werd zelfs slechter en slechter vooral na het lezen van het boek is de film toch echt dramatisch slecht. Maargoed naast dat was het wel gezellig!!:D En daarna bleef ik mooi bij Annika slapen voor de plannen voor morgen moesten we namelijk weer vroeg opstaan dus a girls sleepover it was. Na een gezellige avond was het al weer midden in de nacht dus snel slapen en toen ging na een paar uurtjes de wekker weer. Hop uit bed ontbijten en aankleden. Vandaag gingen we namelijk naar Gorge Wildlife park om nog even een keer voordat we terug gingen met koalas te knuffelen en selfies te maken met kangaroes. Na een rit van 1,5 uur waren we eindelijk gearriveerd op de bestemming. Doordat we beiden een coupon hadden hadden we gratis entree das dan weer mooi meegenomen. En daarnaast was het hier gratis om koala's vast te houden ipv 30 dollar in Cleland. Dus dat was ook een pluspunt. Het park was wat kleiner dan Cleland maar zoveel mooier, de meeste dieren die niet gevaarlijk waren liepen hier los en de meeste vogels vlogen ook los. Daarnaast hadden ze hier veel aparte dieren zoals krokodillen otters een kinderboerderij pauwen vleermuizen ,apen en albino kangaroes. Maar eerst de koala knuffelen en een aantal foto's maken, omdat het 3 keer per dag gratis was deden wij het ook maar 2 keer hahah. Daarna kwamen we bij de kangaroes en daar zag k mijn 2e albino kangaroe ooit. Selfietime, iedereeen zei dus dat ze heel zeldzaam waren maar 5 minuten later kwamen we erachter dat er in deze zoo ongeveer 30 waren een hele albino family. Maar toch apart om te zien want ik had er in al deze maanden alleen maar 1 in Sydney gezien. Dus voor mij bleef het speciaal, en daarna alle andere dieren een bezoekje gebracht. Na een aantal uur in de dierentuin hadden we alles wel gezien en toen nog ff naar Handorf geweest omdat we daar toch langs kwamen. Annika helemaal happy met haar german Pretzel hahah, en daar de marktjes bezocht. Daarna was het weer tijd om naar huis te gaan. En een gezellig avondje met het gezin gehad. En dan de zondag, het begon met een uitslaapdag haha nja tot 9 uur langer kan ik niet. En daarna vooral erg druk geweest met solliciteren voor als ik straks weer terug ben. En ja daar gaat veel tijd in zitten, maar het is iig wat nuttigs. Verder druk geweest met het schrijven van mijn blog en daarnaast nog geskyped met het thuisfront. Dat was mijn weekje dan wel weer.

Higlights week 21

-Public Holiday Queensday
- City souvenirs
- My 22th Birthday
- Cake, gifst and friends|
- Movie 50 shades of grey
- sleepover
- Gorge wildlife park
- cuddle a koala
- Albino kangaroo
- computer time

Till next week people!!

Lots of love,

Anouk

  • 20 Juni 2015 - 08:26

    Benno En Sinie:

    Hoi Anouk,
    Ik heb je fotos gezien op fb van het wildpark, wat hebben ze daar toch vreemde dieren.
    Wat zul je straks het knuffelen nog missen met de koala! Maar hier heb je je eigen knuffelbeer! Tot later maar weer?

  • 27 Juni 2015 - 14:08

    Bas:

    Great story again! 50 shades of grey, gleed je van je stoel af? Haha. Tot snel lieffie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 9965

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: