Adelaide week 23 22-6 t/m 28-6- 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu Adelaide week 23 22-6 t/m 28-6- 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

Adelaide week 23 22-6 t/m 28-6- 2015

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Juli 2015 | Australië, Adelaide

Hi Guys,

The end is comming realy soon so there are just a fieuw blogs left. This blog is about week number 23.

Na week 22 komt natuurlijk week 23, ja de laatste week van Juni alweer en het einde komt nu toch wel steeds dichterbij. Deze week was alles weer een beetje rustiger, de oudste ging weer naar school en de andere 2 waren thuis maar niet ziek meer. Alleen zat de jongste nu in een fase dat die niet meer alleen ergens wil zijn dus zodra je hem in een speeltoestel zet begint die te huilen. Dus jaa na de ziekte was ik daar wel weer druk mee. Haha ja 2 baby's zo kort achter elkaar houd je wel bezig hoor!:P Maar dat vind ik dan ook wel weer leuk, namelijk liever een drukke dag wat snel gaat dan dat ik niks te doen heb. Maar ja soms is het wel heeeeel druk hahah. Verder was ik de woensdag ochtend vrij waarmee ik grotendeels druk was naar het zoeken van werk alvast voor over een paar weken, helaas tot nu toe nog geen succes ook omdat ik nog niet terug ben maar we gaan vrolijk verder en blijven elke week het nodige solliciteren en dan komt er hopelijk toch vanzelf wat uit, maar eerst een beetje vakantie is ook geen probleem voor mij hoor hihi. En dan was het woensdag middag weer tijd voor de kindergym van downsyndrom SA, het word met de week leuker om te zien. Nu alex iets ouder is begint hij ook wat meer te spelen en geniet hij van de liedjes op de kindergym. En het blijft gewoon ontzettend schattig om al die kindjes bij elkaar te zien druk aan het klimmen en klauteren. En 's avonds was het een oppasavondje voor mij zodat de ouders wat samen konden doen!

Verder omdat ik vorige week zoveel extra uur had gewerkt, was ik deze vrijdag de hele dag vrij. Maarja de dag was al wel weer volgepland.... want ja ik moest sowieso naar de bank omdat ze een aantal weken geleden geld van mijn acount hebben gestolen en ik dus een nieuwe creditcard had gekregen nu maar nog geen pincode. En verder wou ik weten hoe het met het vermiste geld etc ging. Dus in de ochtend al optijd naar het winkelcentrum gelopen want ik verwachte dat het wel aardig lang ging duren. Nouja de regel is hier bij de bank we helpen alleen echte Australiërs want vooral mensen zoals jij gaan toch bijna weer weg. Jaa belachelijk want toen ik de eerste keer aangifte deed via de telefoon bij mijn bank toen het geld weg was, was de mevrouw heel vriendelijk tot dat na mijn identificatie proces hoorde dat ik als au pair hier werkte en over een maand weer terug ging toen draaide het ineens om en zei ze dingen die niet klopte etc. Ook adviseerde ze mij om mijn pinpas niet blokkeren. Later nog een keer gebeld en toch mijn pinpas laten blokkeren. Maar toen ik de volgende dag op mijn rekening keek was er weer geld weg dus belde ik naar de bank hier dichtbij en die zeiden dat mijn pas niet geblokkeerd was en er nog geen nieuwe aangevraagd was... nou lekker dan. Maar al met al is het gewoonweg een bagger service hier voor immigranten. Want hier bij de bank zeiden ze dat ze verder niks konden doen, het enige wat ze gedaan hebben is mij een nieuwe pin geven. Maar meer kan ik niet doen, en ik was dus optijd klaar. Aangezien mijn kappersafspraak pas in de middag was heb ik maar ffe in het winkelcentrum rond gekeken. En daarna had ik een afspraak bij de kapper, wat ik eigenlijk wilde werd me te duur omdat ik dan in meerdere sessies moest terugkomen en de hoofdprijs moest betalen, dus ging ik voor de goedkopere optie om alleen wat higlihgts te doen en een toner zodat het wat natuurlijker overloopt. En daarna maar wassen met silvershampo haha en misschien in Nederland maar weer naar de kapper want die vertrouw ik net iets meer met mijn haar hahah. Na 2,5 uur bij de kapper ja niks voor mij :P maar het moest gebeuren en ja het eindresultaat was ik wel tevreden mee;) ging ik nog ff naar de supermarkt en daarna lopend naar huis, want inmiddels werd het al donker.

Het was weekend en Annika en ik besloten om zaterdag middag maar eens fanatiek een bergwandeling te maken in Hallet Cove. Het weer was prachtig, ja ik heb geluk hoor want het is winter en nog steeds rond de 15 graden of meer. Ja in de ochtenden en avonden is het fris maar ik mag niet klagen. En zaterdag was het rond de 20 graden met zon ik kon gewoon in een t- shirt lopen en dan was het alsnog warm. Maar wauuw wat een prachtige omgeving en uitzicht! En daarnaast een leuke wandeling met veel trappen dus ja opgegeven moment kan je die spiertjes wel voelen hoor! Maar het was het zeker waard. En 's avonds een avondje met mijn familie!;) En dan de zondag gingen we schaatsen, om toch nog een beetje een winters gevoel te krijgen hahah dichter bij ijs en sneeuw kom je hier niet! We zouden eerst met wat meer gaan maar een aantal hadden afgezegd dus bleven we met Sarah Annika en ik over wat uiteraard ook erg gezellig was. Maar aan het begin wel ff wennen na een aantal jaar niet geschaatst te hebben en met schaatsen van de locatie die niet al te scherp zijn hahah. Maar na eeen paar minuten begon het toch wel te wennen, en ik ben zelfs niet 1 keer gevallen dat is toch wel een prestatie. En om de dag af te sluiten zijn we nog ffies naar een prachtig parkje geweest in de stad waar we heerlijk in de zon hebben gezeten en daarna lekker pizza gegeten bij domino's :). End of this story.

Higlights:
-Kindergym
- looking for jobs
- Baby sitting
- New creditcard
- Bank
- Hairdresser
- Hallet Cove
- Ice skating
- Park and Domino's
- Annika and Sarah


See you next time!

Lots of Love,

Anouk

  • 03 Juli 2015 - 08:14

    Benno En Sinie:

    Hoi Anouk,

    Het eind is in zicht, maar volgens ons heb je er alles uitgehaald wat er in zat!
    Als we nu ook weer lezen dat je een wandeling hebt gemaakt, geschaatst en ooknog van de zon hebt genoten, lijkthet net of je daar kunt kiezen uit het weer!

    Hier is het bloedheet! Maar we hebben lang op de zon moeten wachten en nu hij er eindelijk is, is het veeeeeeel te warm.

    Geniet er nog even van en tot gauw, groetjes van ons allemaal.

  • 03 Juli 2015 - 09:17

    Bas:

    Maar goed dat jij zo'n schatje bent, als de bank zo met mij om ging waren ze nog niet jarig! 2,5 week nog maar en daarna begint de big journey weer!

    Cya soon oogappeltie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 9966

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: