Week 25 Cairns, Brisbane, Adelaide 11-7 t/m 13'-7 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu Week 25 Cairns, Brisbane, Adelaide 11-7 t/m 13'-7 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

Week 25 Cairns, Brisbane, Adelaide 11-7 t/m 13'-7

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Juli 2015 | Australië, Cairns

Hi guys,

Ready for part 2? this is about the other 3 days in cairns!

Dag 2: Great Barrier reef

Om 6 uur ging de wekker, maar na een redelijke nachtrust was het eigenlijk niet zo erg om uit bed te gaan. En daarnaast hadden we erg veel zin in vandaag want we gingen dan eindelijk het Great barrier Reef van dichtbij bekijken en snorkelen en duiken in het reef. Om kwart over 7 werden we opgehaald vanaf ons hostel en dan naar de haven gebracht waar de tour verder ging bij boot. Eenmaal binnen direct een paar mensen ontmoet waaronder een ander Nederlands meisje, dat is altijd leuk. En na 6 maand bijna geen Nederlander gezien te hebben kwam ik ze in Cairns zo ongeveer overal tegen haha das wel grappig. De ochtend begon met ontbijt en daarna het invullen van een aantal papieren met ook een medisch gedeelte. Daarna kregen we allemaal een wetsuit, flippers en een snorkelset, en hadden we eerst een aantal instructies over het Great Barrier reef en snorkelen en duiken. En kort daarna waren we op de eerste plaats, wij waren in groep 4 dus gingen eerst snorkelen en daarna duiken. Dus kleren aan en gaan, helaas zodra ik in het water kwam deed mijn go pro het niet meer:( o o nee toch.... dus van de eerste snorkel plaats geen foto's kunnen maken maar wauw wat was het daar mooi en wat een toffe gekleurde vissen waren daar:D. En daarna duiken dus me go pro binnen gelegd want met duiken durfde ik het sowieso niet aan. Het was een beetje eng omdat het een soort massaproductie was want een boot vol met mensen en iedereen moest duiken dus je werd zeg maar gewoon naar beneden gedrukt:P maar na en paar minuten voelde ik me er wel oke bij en onder water een aantal kleine haaien gespot en vooral veel visjes en koraal. Toen was het tijd om verder te gaan met de boot en gelukkig hadden we een professionel fotograaf bij ons met een laptop waaruit bleek dat de batterij van me go pro leeg was, geen idee dat het zo snel kon gaan. Maar gelukkig kon ik hem daar opladen en had ik iig een beetje batterij voor de volgende snorkel plaats. Eerst nog weer wat instructies en een heerlijke lunch die we mooi konden eten boven op het lounge dek in de zon. Daar ging de 2e duik en daarna snorkelen dit keer was er vooral veel koraal te zien maar wel een aantal toffe foto's met mijn go pro gemaakt:D. En dat was al weer het einde, de dag werd afgesloten met wijn en wat hapjes en daarnaast hebben we een aantal foto's van de fotograaf gekocht en toen op naar het hostel maar weer. Daar direct een tour voor de volgende dag geboekt namelijk naar Port douglas en heerlijk het zoute water weg douchen haha. En daarbij het einde van een super toffe 2e dag.

Dag 3: Port douglas

Voor dag nummer 3 hadden we een tour naar Port Douglas, een plaatsje op ongeveer een uur van Cairns wat hoog in de bezoeklijst staat. De tourgids vertelde ons veel informatie op de weg in de bus. En eerst kwamen we in Palm cove, een plaatsje op de weg naar Port Douglas, super mooi ook en vooral heel erg tropisch:). En daarna de eindbestemming Port douglas. We begonnen met de marktjes altijd leuk om te zien en daarna kwamen we bij het strand uit. Maar heel port douglas was voor ons echt een vakantiebestemming heerlijk weer zon, zee strand en lekker chillen. Wat een waanzinnig mooie omgeving en alles is zo tof hier. Zeker de moeite waard om hier naartoe te zijn gegaan. En verder waren er ook erg leuke cafetjes en restaurantjes om te eten en drinken. En toen om 5 uur ging de bus helaas weer terug. En verder zijn Annika en ik uiteten geweest als afsluiting van deze dag.

Dag 4: Cairns

De laatste dag was alweer aangebroken, dit keer wilde ik echt niet terug hahah Cairns was zoo mooi en er was zoveel meer te doen maarja we moesten kiezen wat we gingen doen en toch hebben we wel de meest indrukwekkende dingen gezien. In de ochtend heb ik mijn laatste souvenirs in Australië gekocht , en zijn we naar het espenade plein geweest, waar een openbaar zwembad is ook een toffe plaats om te bekijken. En als laatste voordat de bus ons op kwam halen nog ff naar de supermarkt om wat eten te kopen. Toen met de shuttlebus naar het vliegveld om de vlucht naar Brisbane te halen. En dan in Brisbande hadden we 1,5 uur ertussen waarna we daarna terugvlogen naar het frisse Adelaide. Waar ik mijn laatste week in Australië ging doorbrengen en daarna terug naar Hollandia. Maar wauw wat een top laatste trip was dat in cairns. En als ik terug kijk wat een toffe tijd en wat heb ik veel overwonnen en gedaan!:) In 6 maanden toch een heel groot deel van Australië gezien:).

See you later :)

Lots of Love,

Anouk

• 15 Juli 2015 - 10:27

Bas:

Je bent de highlights vergeten, haha. Wat heb je en boel gedaan daar zeg. Ben benieuwd naar de foto's :).loveyouuu

• 15 Juli 2015 - 19:15

Benno En Sinie:

Hoi Anouk,

Dit was denk ik je laatste blog, we zien allemaal uit naar je verhalen en fotos. En ja wat heb jij veel gedaan in 6 maanden tijd en wat fijn dat we een beetje mee mochten genieten. Nog een weekje en je bent terug, dan is het al weer voorbij. Toch nog veel plezier entot gauw. Dikke knuffels van ons!

• 16 Juli 2015 - 22:47

Bennie En Anja:

Hey meissie,
    Je laatste blog over Australië denk ik zo ongeveer!
    Wat heb je een boel ondernomen in dit half jaar en dan kom je over 5 dagen al terug:)).
    Wat goed dat je toch elke keer weer verhalen schreef, t is een heel boekwerk geworden!
    Nog ff een paar dagen volhouden en dan kunnen we je weer in t echie in de armen sluiten!
    Kuzz en dikke knuffel van ons:)

• 19 Juli 2015 - 19:48

Resie:

Hoi Anouk,

Gisteren hebben we mooie foto's gezien van het koraal en de vissen die jij gespot hebt. Prachtig.

Is het aftellen al begonnen?
    Alvast een goede reis gewenst.

Groetjes uit het Soaseler Koffielaand