weeek 25 Adelaide, Melbourne, Cairns 6-7 t/m 10 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu weeek 25 Adelaide, Melbourne, Cairns 6-7 t/m 10 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

weeek 25 Adelaide, Melbourne, Cairns 6-7 t/m 10

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Juli 2015 | Australië, Cairns

Hello Hello,

There I am again for almost my last vieuw blogs. Today I am posting 2 blogs because of my last intern trip to Cairs. So I have Heaps of thing to tell to you guys!

Week nummer 25 tjeez het einde is nu toch echt in zicht. En deze week ging vooral erg snel omdat mijn laatste interne reis naar cairns in ging. Maar eerst ga ik nog een stukje vertellen over de 3 dagen die ik deze week eerst nog moest werken.

Nou deze week hoefde ik maar 3 dagen te werken, omdat ik aardig wat plus uren ging en omdat ik donderdag avond naar Cairns vloog. Omdat ik woensdag de gehele dag vrij was, had ik mooi tijd om wat dingen te regelen en vast mijn koffer in te pakken en wegen om te zien hoeveel kilo's ik bij me had. Maar op het moment dat ik mijn grote koffer in wou pakken zag ik dat deze kapot was, waarschijnlijk was dit al gebeurd op de reis van Syndney naar Adelaide maar heb ik niks door gehad want ja zo zorgvuldig gaan ze op de vliegvelden niet met koffers om! Na 2 uur geprobeerd te hebben om deze te maken was het uiteraard nog niet gelukt maarja 1 rits werkte wel dus de koffer kon wel sluiten, dus toch maar alles ingepakt en de koffer gewogen en jeej net onder de 30 kilo dus dat moest goedkomen dacht ik zo!:D En daarna hebben mijn hostparents nog een kijkje naar mijn koffer genomen maar die konden deze ook niet maken. Maar zelf had ik gedacht aan een oplossing dus als het goed is gaat die wel in Nederland aankomen op deze manier. Maar doordat ik zo lang bezig was geweest met deze koffer had ik die voor cairns nog niet gepakt, dus dat ook maar gedaan. Al met al een koffer drukke dag haha. En dan donderdag nog werken zoals normaal en na het werk ff snel douchen en de laatste dingetjes inpakken en dan op naar het vliegveld. We vlogen namelijk om 20:30 op donderdag avond naar Melbourne en bleven daar een nachtje op het vliegveld slapen om vervolgens de vlucht om 6 uur in de ochtend vanaf Melbourne naar Cairns te nemen. Jaajaa wij doen alles om een goedkope vlucht te krijgen, je bent wat langer onderweg maar het scheelt de helft aan geld. Maarja de nacht op Melbourne was niet zo top, slapen lukte niet echt omdat het steenkoud was en er veel kabaal was want ja mensen hebben gewoon nachtdienst en moeten hun werk doen. Maar om 4 uur moesten we toch wakker worden om in te checken voor de volgende vlucht. En het grappige was dat er op het eind zo ongeveer 20 mensen op de grond lagen te wachten voor hun volgende vlucht.

Dag 1 Cairns:

Om half 10 's ochtends waren we dan geland in Cairns, en ik was meteen verliefd op cairns winter en dan 24 graden om 10 uur 's ochtends heerlijk hahah wel wat anders dan het kille Adelaide op dit moment. Eerst maar eens de shuttlebus boeken en dan op naar onze verblijfplaats de komende 4 dagen: hostel corona backpackers. Prima hostelletje maar je kan wel zien dat het de goedkoopste van cairns was haha. Gelukkig hadden we wit keer een 8 persoons kamer maar met alleen meiden:). Dus spullen droppen, omkleden en hup de stad maar eerst eens verkennen. Aangezien we de hele middag en avond nog overhouden. Veel gebouwen en natuur gezien en daarnaast in een casino geweest. Met een prachtig uitzicht over de stad en er was ook een dierentuin binnen in maar dit keer hebben we ervoor gekozen om niet te gaan want we hebben inmiddels al een aantal dierentuinen gezien en het komt allemaal vrijwel op hetzelfde neer en daarnaast was de entree te prijzig voor ons. En verder kwamen we op een soort van festival terecht waar ogegeven moment ook de aborigional families aan het dansen waren, erg indrukwekkend om te zien. Daarna nog even naar de haven geweest en op de terugweg naar de supermarkt voor boodschappen. En in het hostel de boot toer naar het great barrier reef geboekt voor de volgende dag. Daarna optijd gaan slapen want we waren gesloopt na een nacht geen slaap en een drukke dag in cairns. En daarnaast ging de wekker voor de volgende dag alweer vroeg af.

activiteiten Adelaide:

- woensdag kofferdag, voorbereiden van cairns en mijn terugvlucht naar Nederland
- Kapotte koffer

- SUpermarkt
- Tour boeken
- Cairns by night
- leuke kamergenootjes

Het volgende blog is over deel 2 in cairs, Don't forgot to read that one to.

Lots of Love

Anouk

• 15 Juli 2015 - 10:22

Bas:

Ben je nu miljonair? Haha. Nog 6 daagies, dan zie ik je weer. Trouw gebleven aan het schrijven, knal heur!

Liefsss