week 19 Gold coast 31-5 en 01-6 - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu week 19 Gold coast 31-5 en 01-6 - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

week 19 Gold coast 31-5 en 01-6

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Juni 2015 | Australië, Gold Coast

Hello this is part 2 form my blog.

Day 3:

Waar was ik gebleven ohjaa de nacht, gelukkig hielpen de earplugs een beetje en hadden we wat meer geslapen. Al had ik nog niet zo'n goede nachtrust maar dat kwam meer door het hostel omdat het weer een nieuwe omgeving is enz. Maar zondagochtend stond ik weer vroeg en opgewekt naast mijn bed vol energie voor een nieuwe dag. Vandaag waren we van plan om in de ochtend een aantal uur naar seaworld te gaan en in de middag hadden we surfles geboekt, ja als je in Australië bent moet je dat toch echt minimaal 1 keer proberen. Maar eerst maar eens de 1e bus om 9uur naar seaworld gepakt. En we zagen aan de map al dat dit eigenlijk veel groter was dan movieworld en we het beter omgedraaid konden hebben maar goed dat is achteraf. En die paar uur dat we hadden moesten we maar goed in turbo besteden haha. Dus eerst maar eens een kort bezoek aan alle dieren gebracht, en toen was er een zeeleeuwen show bezig dus daar maar een deel van meegepakt. Ja helaas maar een deel want het was geniaal hahah wat die dieren allemaal kunnen leren waanzinnig. Maar na 20 minuten moesten wij toch echt weg want anders konden we de rest niet zien. Toen kwamen we bij Shark bay, super cool al die loszwemmende haaien in een ontzettend groot aquarium en ook een aantal waren er buiten in het water. Ook kon je de zeesterren en komkommers aaien en was er veel gekleurd koraal en prachtige vissen. Na de sharkbay stond ik oog in oog met de beroemde minipinguïn die geloof ik alleen hier leeft. Ja het is een pinguïn maar heeft het formaat van een kraai zeg maar. Grappig beestjes, ook zagen we zeehonden en dolfijnen in seal harbour. Daarna snel op naar de dolfijnenshow want ja die was zeker druk bezet maar we hadden een plekje bemachtigd. Dus daar ook een deel van gekeken en toen op naar de achtbanen. Want iedereen was bij de dolfijnenshow dus konden wij zo overal doorlopen haha. En toen was het helaas al weer tijd om terug met de bus naar het hostel te gaan voor onze surfles. Maar ook al hadden we maar een kleine 4 uur in turbo tijd hadden we toch het meeste gezien, maar ja ik had er graag wat langer gebleven. Maaaar ik had ook super veel zin in de volgende activiteit. Terug in het hostel was het even snel eten, drinken en natuurlijk het belangrijkste, de bikini aan. Om half 2 werden we opgehaald door onze surfcoach bij het hostel. En toen was het wetsuits aan surfboarden onder de arm en op naar het stand. We hadden super veel geluk omdat we de enigste 2 waren en dat dus eigenlijk een privé les was maaaar omdat we dat niet geboekt hadden en het voor de tijd niet wisten bespaarden we dus mooi veel geld, een privé les voor het geld van een normale hahah. Eenmaal op het strand moesten we het surfboard neerleggen en gingen we eerst technieken op het strand leren. De coach zei elke keer it's easy as what and you guys gonna nail it. En wij dachten van mmmm jaa easy. Hahah eerst was het nogal veel informatie namelijk, want er waren zo'n 5 a 6 stappen die je moest volgen en de coach was nogal snel maar na een paar keer oefen ging dat ons aardig goed af op het strand. Het was nog niet staand surfen maar liggend de golven pakken. En toen op naar het water.... Na een paar keer oefen waren deze stappen idd makkelijk en was het super leuk om te doen. ENN toen was het tijd voor de volgende stap dus uit het water en het sufboard weer op het strand. Hahah jaa het leek easy maar my gosh nu moesten we dus van ligposistie naar staand en dat alleen met gebruik van je armen en tenen binnen 3 seconden. Ja voor de coach was het easy want hij surfde al zo'n 30 jaar. Maar tjeez wat moeilijk, maar na een paar keer oefenen toch weer in het water en eerst de basic stappen en toen proberen te staan. En ja op het eind is het me werkelijk gelukt om met mijn voeten op het board te staan, super trots en een waanzinnig gevoel. Oah wat was dit een gave ervaring zeg ik wil het zeker weten vaker doen! Na 1,5 uur zat het er helaas op, moe maar voldaan liepen we naar het hostel. Maar eerst hebben we onderweg nog een stop gemaakt in het hardrock cafe, en daarna in de supermarkt om wat laatste dingen te kopen. Verder waren we eigenlijk van plan om een ghost tour te gaan doen maar helaas was deze niet op zondag avond. Achteraf beter want het surfen in combinatie met weinig slaap koste mij de kop. Dus voor 10 uur was ik in slaap, helaas duurde dat niet zolang omdat we gewekt werden door een snurkende man..

Day 4:

Gelukkig had ik toch nog een paar uurtjes geslapen tussen het gesnurk door, en toen om half 7 ging de wekker. Dit keer iets minder actief en opgewekt uit bed want het zat er helaas alweer op voor ons, de reisjes samen gaan te snel! maar we moesten weer naar Adelaide. Dus uitchecken maar en met de bus naar het vliegveld. Om 11 uur 's ochtends ging onze vlucht namelijk al naar Adelaide. na een ruim uur waren we daar en hadden we dus nog even de tijd. Maar wel eerst even ingecheckt en gelukkig deden ze niet zo moeilijk over de kilo's want ik had namelijk ietsje meer dan eigenlijk mocht. Daarna maar even ontbeten en toen door de duane. En voor we het wisten zaten we alweer in het vliegtuig terug naar Adelaide. De vlucht ging ontzettend snel, waarschijnlijk omdat ik zo ongeveer de volledige 2 uur geslapen heb haha, en toen waren we weer hier. Het was nogal frisjes hier vergeleken met het heerlijke zonnige warme realexte Gold Coast. Maar gelukkig had ik de maandag nog vrij, waardoor ik tijd had om mijn koffer uit te pakken, mijn dagboek bij te werken en het schrijven van blogs. En ook weer gezellig avondeten met de hele familie.

Higlights day 3 and 4:
- Seaworld
- Dolphin and sealion show
- Surflesson
- Home in Adelaide
- Day Off
- Daybook
- Blogs

This where my 2 blogs from my wonderfull trip to the gold coast. I hope you enjoyed it and You wil come back next time,

Lots of Love,

Anouk

• 01 Juni 2015 - 21:18

Bennie In Anja:

Dat was weer een heerlijk uitstapje zo te lezen.
    Nog ff weer heerlijk genoten van het lekkere weer daar!
    Ja als het leuk is is de tijd zo voorbij!
    Op naar het volgende uitstapje :))

Dikke knuffel van onsss!

• 03 Juni 2015 - 00:05

Bas:

Weer een ervaring rijker. Dit jaar toch maar even naar zeeland? Daar heb je een groot meer waar je kan windsurfen :). Keep up the good work!

Loveyou :)