week 15 27-4 t/m 01-5 Adelaide, Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu week 15 27-4 t/m 01-5 Adelaide, Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

week 15 27-4 t/m 01-5 Adelaide, Perth

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 Mei 2015 | Australië, Perth

Hi Friends,

Because of my trip to Perth last weekend, is it time for some new bloggietime. This time I will write 2 blogs, otherwise it is to mutch to read for 1 blog.

Week nummer 15 was weer aangebroken, de week waarbij er weer een nieuwe korte vakantie aan zat te komen. Maar eerst moest er natuurlijk nog even gewerkt worden. En vanaf deze week begon ik met nieuwe werktijden, namelijk van 7-17:00. Dus ja dat betekende dat ik vanaf nu rond 6 uur 's ochtends moest opstaan, maar ook dat ik 's avonds wat eerder vrij had en dus wat meer in de avonden kon doen. Verder was er voor mij helaas geen koningsdag hier, de queensbirthday is hier namelijk in Juni maar dan heb ik dus een dagje extra vrij:D. IVM mijn trip hoefde ik natuurlijk ook iets minder te werken, wel heb ik vrijdag nog even van 7-10 gewerkt om even een beetje te helpen,. En in de avonden was ik deze week vooral bezig met de voorbereidingen voor Perth.

Na de paar uurtjes werken was het even snel douchen, kleren aan en de laatste dingen in mijn koffertje en daarna werd ik al opgehaald door de hostmom van Annika. Om 2 uur 's middags ging onze vlucht naar Perth, we waren dit keer wel een beetje vroeg op het vliegveld maar dat was niet zo'n probleem want dan konden we nu namelijk eerst lunchen voordat we in het vliegtuig moesten. De vlucht was zoals gewoonlijk weer eens te laat, maar dat word meestal weer ingehaald tijdens de vlucht. Daar gingen we dan, met vliegmaatschappij JETSTAR op naar Perth. Voor de vlucht stond 3,5 uur gepland maar we waren er al met 3 uur en daarnaast ging de tijd ook nog een 1,5 uur terug, fijn hoor! Helaas hadden we wel de pech dat we net de shuttlebus hadden gemist door de vertraging en moesten we meer dan een uur wachten.... Maar toen kwamen we in contact met een wat ouder Duits koppel en die zeiden dat de taxi goedkoper was. Dus kozen we ervoor om samen met z'n 4ren een taxi te delen. Super aardige mensen die hier waren omdat hun dochter 1 jaar aan het backpacken was. En ze gingen vanavond laat weer naar huis. Na ongeveer een half uur met de taxi waren we bij ons verblijf voor de komende dagen, BANJO"S BACKPACKERS HOSTEL. En ja de taxi was inderdaad cheappie 35 dollar voor 4 personen dus minder dan een 10tje per persoon haha. Het was inmiddels al donker, dus eerst maar eens even inchecken. DIt keer kwamen we in een 6 persoons kamer maar alleen met meiden;). De spullen gedumpt, en eerst maar eens opzoek naar een supermarkt. Onderweg naar de supermarkt, die wij natuurlijk niet direct in 1 keer konden vinden, kwamen we een paar locals tegen. Die wel met ons mee wouden lopen naar de supermarkt, en ook vertelden ze een aantal dingen wat mooi was om te doen in Perth. Na een half uurtje lopen was daar de supermarkt, dus maar even flink ingeslagen in eten en drinken voor de komende 2 dagen. En ja toen moesten we natuurlijk nog weer terug naar het hostel, wat niet bepaald moeilijk was maarr wel behoorlijk pittig met een aantal zware bootdschappen tassen. Maaar wat het dan weer goed maakte, was het uitzicht wat we hadden op de stad, Perth by night. Elke stad lijkt veel op elkaar maar heeft toch ook weer andere kenmerken, altijd mooi om de verschillen bij dag en nacht te zien. Toen was het al rond 9 uur in de avond en eindelijk tijd voor dinenr!:D. En terug in onze kamer waren er ook wat kamergenootjes, we kwamen direct in contact met 2 meiden uit Canada, Heather en Michelle. Super leuk gepraat etc, hun waren al voor 9 maanden in Australië en gingen nog voor 2 maanden de westkust afreizen, dan hadden ze alles gezien. Klinkt allemaal wel gaaf hoor maar toch ben ik blij met mijn baan als Au pair, vast verblijf en inkomen. Hun moesten namelijk altijd opzoek naar werk, en soms was dat nogal lastig te vinden of moesten ze erg zwaar werk doen. Maargoed,,, ze vertelden ons ook een beetje over Perth en wat voor plannen we hadden. Daarna waren we beiden nogal uitgeput en gingen we optijd naar bed.

Highligts day 1 Perth
- Jetstar flight to Perth
- IGA supermarkets
- Meeting some locals
- Banjo's backpackers Hostel
- Perth @ night
- Meeting some nice roommates

This was part 1, I will write part 2 probally also today so don"t forget to read that blog aswel, it is about the ohter 2 days in Perth and de way back home to Adelaide.

Lots of Love

Anouk

• 07 Mei 2015 - 13:20

Bas:

Tis wat als je geen kerel bij je hebt om je boodschappies te dragen hé, haha. Loveyou!