Adelaide week 12 06-4 t/m 12-4- 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu Adelaide week 12 06-4 t/m 12-4- 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

Adelaide week 12 06-4 t/m 12-4- 2015

Blijf op de hoogte en volg Anouk

17 April 2015 | Australië, Adelaide

Hello dear friends,

Time for my next story about week 12 in Adelaide.

Het was een korte week voor mij in verband met het paaasweekend, wat eigenlijk ook best wel lekker was voor een keer.

Op maandag zaten Annika en ik namelijk nog heerlijk van een dagje in Brisbane te genieten! Oah ik mis dat heerlijke tropische klimaat nu al, vooral omdat het toch echt een beetje herfstachtig aan het worden is in Adelaide. Maargoed ik heb lang genoeg zomer gehad, en heb een groot deel van de winter overgeslagen duss ik mag zeker niet klagen:P. Dusja maandag avond waren we weer terug in het frisse, windachtige Adelaide. Gelukkig was de de dag erna de hele dag vrij, omdat ik aardig wat extra uren had gewerkt. Duss dat betekende tijd voor het schrijven van de grote blogs over mijn trip, het schrijven van mijn dagboek en het uitzoeken van foto's. Maar natuurlijk eerst de ochtend een beetje uitgeslapen, want ja zo'n trip is altijd fantastisch maar ook uitputtend door het vele lopen, het vroege opstaan en door de hele dag op pad te zijn. Dus de relaxdag van dinsdag was even heerlijk.

Na dinsdag komt woensdag dus ja het ging weer veel te snel hahah maar het was weer tijd om te werken. Naja het goede daarvan is dat ik geld verdien voor de volgende reizen:). Woensdag ochtend kam de spraaktherapeut van Joanna bij ons thuis, wat erg interessant was want nu kon ik ook eindelijk een keer zien hoe dat ging. Normaal moet ze namelijk naar het hoofdgebouw in de stad. En het is echt super leuk want Joanna begint nu met het zeggen van een aantal woordjes en zingen van liedjes. Verder heb ik ook de woensdagmiddag gewerkt, maar dat vond ik fijn want ik hoefde in de ochtend een paar uurtjes later te beginnen.
En verder heb ik vrijdag ook de hele dag gewerkt, met 2 baby's dus dat is sowieso al wat drukker. En nu was baby Alex ook nog een ziek:( poor baby.... dus dat maakte het wel extra druk. 1 groot voordeel is dat de dagen dan voorbij vliegen en het zo weer 7 uur 's avonds was. En gelukkig had ik voor de avond geen plannen dus kon ik wat bijkomen, en alvast voorbereiden voor de volgende dag.

Het was weer zaterdag, wat altijd voor mij betekend weekend en 2 dagen vrij. Waarin ik samen met Annika probeer om elke week wat nieuws te doen in de buurt, wanneer we niet op reis zijn. Het was een mooie dag op zaterdag, maar het zou niet zo super warm worden. Dus wij dachten het is een perfecte dag om een hiking track op de Mounth Lofty te doen. De Mounth Lofty is een berg in de Adelaide Hills op ongeveer 1 uur rijden van onze huizen. En ik had er al veel goede verhalen over gehoord, maar iedereen zei wel het is een vrij pittige track. Daar gingen we dan met de Auto op naar de Adelaide Hilss. En toen gekozen voor de track naar de waterval, de meest bekende en indrukwekkende. 2,5 uur return moet te doen zijn dachten we. En ja de heenweg naar de waterval was bergafwaards dus prima te doen, zo zou ik de hele dag wel kunnen wandelen. na ongeveer 1 uur waren we bij de waterval. Daar even geluncht en pauze gehouden, en toen moesten we toch echt weer terug omhoog want daar was onze auto. Het eerste stuk was opzich goed te doen, wel een erg droge lucht door de droogte van de zomer maar gelukkig wisselden de paden zich af in klimmen en recht waardoor je voldoende tijd had om even bij te komen. Ai Ai Ai en toen kwamen we bij het laatste gedeelte, waarvan we beiden wisten dat dit erg moeizaam ging worden namelijk de laatste 2 km was alleen maar bergopwaarts en klimmen. En vooral bij de laatste km was het elke 100 meter stoppen hahah. maar na bijna 3 uur waren we gelukkig toch echt weer boven en hadden we ons doel wel behaald. Met een shirt drijfnat van zweet en zere longen van de lucht maar goed het gevoel van het bereiken van de top was waanzinnig. En dan te bedenken dat die gekke Aussies rennend de berg op en af gaan en dat wij sommigen voor de 2e keer tegenkwamen op de track. maarja die doen dat natuurlijk elke week en zijn opgegroeid in deze verschrikkelijke droge lucht:P. 1 ding wisten we beiden wel, 1 keer en nooit weer! Nog even een aantal foto's maken op de top van de berg, met uitzicht over de hele stad en toen vonden Annika en ik dat we toch echt wel een MCflurry hadden verdiend hahah. Eenmaal thuis kon ik al voelen dat de volgende ochtend erg lastig ging worden om uit bed te komen......

Na een goede nachtrust was het zondagochtend en ja my god mijn spieren waren goed op spanning hahah! ik kon namelijk goed merken dat ik gisteren wel goed me best had gedaan. na een paar uur uit bed te zijn geweest en een beetje gelopen te hebben ging het wel wat beter. Gelukkig kon ik nog wel vrij normaal lopen:P. Voor vandaag hadden Annika en ik een twilight boottocht geboekt in Glenelg, waar je dus 1,5 uur ging varen en de zonsondergang kon zien en als je geluk had ook wilde dolfijnen. Rond 1 uur ging ik met de auto naar MClaren Vale om Annika op te pikken en dan eerst een aantal uur in Glenelg rond te wandelen. En ja we blijven natuurlijk toeristen met een bepaald bedrag aan loon, dus altijd opzoek naar dingen om geld te besparen en vandaag opzoek naar gratis parkeergelegenheid. Oh prachtig daar was een supermarkt wat betekend gratis parkeren hahah. Maar dit keer hebben we wel eerst netjes wat in de supermarkt gekocht. Daarna de winkelstraat doorgelopen en terug naar de auto. Opzoek naar een andere gratis parkeerplaats dichterbij het strand. En ja na een beetje zoekwerk hadden we dat weer mooi gevonden. Helaas was er daardoor niet echt meer tijd om naar het strand te gaan, maar goed we gingen alles zien vanaf de boot straks. Ohja nu was het tijd om de plek te vinden waar de boottocht begon hmmm... toch maar even het nummer gebeld want we hadden nog maar een kwartier voor dat het begon. En na wat informatie was het makkelijk te vinden. Daar gingen we dan, op de boot genieten van de zonsondergang. Wauw dit kon ik de hele dag wel doen, zo mooi en rustgevend hahah. En ook nog eens wat praatjes gemaakt met de andere mensen was echt erg gezellig. En als klap op de vuurpijl hadden wij de mazzel dat er ineens 3 prachtige dolfijnen dicht bij de bood uit het water sprongen:) helaas geen foto's die beestjes waren een beetje snel maar toch fantastisch om dat ook nog eens gezien te hebben:D. Na de boottocht was het tijd voor een warme chocomel want het was nogal frisjes op de boot! en daarna op naar huis.... en toen was het weekend alweer om..:(.


Highligts week 12:
- Monday in Brisbane
- Tuesday Free
- Speechtherapie
- 2 Baby's, Alex sick, bussy day
- Mount Lofty with Annika
- Glenelg with Annika
- Twilight Cruise
- Wild Dolphins

Tis was my story about this week.
Hope to see you next week again :)

Lots of Love,

Anouk

  • 17 April 2015 - 08:20

    Benno En Sinie:

    Hoi Anouk, wat een geweldig mooi verhaal weer. Met de mooie sportieve avonturen hou wel wel mooi je conditie op peil. Wat fijndat je zoveel samen doet met Annika. Ga zo door meissie. Wat fijn dat we nog even hebben geskypt. Knuffel van ons.

  • 17 April 2015 - 09:58

    Bennie En Anja:

    Hoi, hoi meissie,
    Knap dat je je verhalen zo blijft bijhouden op je blog:)
    Elke week weer wat anders beleefd!
    Steeds wer leuk om te lezen.

    Kuzzz van ons

  • 17 April 2015 - 17:55

    Bas:

    Mooi verhaaltje weer schatje. De spierpijn nog overleefd? Wel knap dat je daar zoveel onderneemt en durft. Ook lekker sportief bezig :). Leuk dat Anika ook zo ve mee gaat, die zicht dichtbij je toch? Keep up the good work en doe de parents de groeten! Geef de baby's een knuffel van me xx

    We zijn over de helft! Hoewel ik dat misschien leuker vind dan jou ;).

    Liefs, je vriendje

  • 19 April 2015 - 16:12

    Els:

    hey Nouki, geweldig verhaal weer. Bij jou zit een rustig weekend zelfs
    boordevol belevenissen. Hoe hou je het vol. Voor ons als volgers natuurlijk wel
    geweldig. Het lijkt soms niet of we erbij zijn.

    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 9957

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: