week 11 30-3 t/m 04-4 Adelaide, Brisbane, Fraser - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu week 11 30-3 t/m 04-4 Adelaide, Brisbane, Fraser - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

week 11 30-3 t/m 04-4 Adelaide, Brisbane, Fraser

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 April 2015 | Australië, Brisbane

G' Day lovely mates,

Time for my next story's. This time there are gonne be 2 of them because of my trip to brisbane and Fraser Island. So I am gonna split up the story's.

Week 11 begon voor mij net als normaal in mijn gezin in Adelaide op maandag ochtend. We waren net weer terug van ons weekendje weg naar Kangaroo Island dus dingen moesten nog uitgepakt en gewassen worden, kortom een drukke week. Verder heb ik deze week voor taxi gespeeld haha naast dat ik Gui naar school moest brengen moest ik maandag en donderdag ook Joanna naar Family daycare brengen en ze natuurlijk allebei weer ophalen op de juiste tijd. Maar voor mij geen probleem hoor ik vind het namelijk juist erg leuk om te rijden hier. De dag ging daarom snel, tussendoor was ik een tijdje alleen met Alex waardoor ik tijd had voor wat andere dingen. En na 4 uur was ik weer alleen met 3 kids hihi gelukkig waren ze allemaal hartstikke lief voor mij. Verder heb ik de woensdag van 9 tot 3 gewerkt, best wel lekker hoor af en toe iets later beginnen;). En 's avonds ben ik met Annika en Alize wat gaan drinken, Omdat Alize ons zaterdag ging verlaten om na haar 6 maanden Au pair te zijn verder te gaan reizen door Australië. Erg gezellig zo in de pub met de meiden en leuk gekletst. Toen toch echt het afscheid met een dikke knuffel en een boel lieve woorden, maar ik weet ook zeker dat we contact houden. Verder was ik vooral op donderdagavond druk met het inpakken van mijn spullen. Een lastige klus, het weer zag er namelijk nogal dramatisch uit met 100% kans regen en niet zulke hoge temeraturen dus dit keer maar meer lange kleren dan korte kleren mee en van alles wat. Na alles ingepakt en gecheckt te hebben was ik klaar voor vertrek, nog een nachtje slapen en toen ging om 7 uur de wekker.

day 1 Brisbane:

om 7 uur snel uit bed, aankleden, appen met vriendje lief, ontbijten en dan om 8 uur op naar Maclaren Vale om mijn lieve vriendin Annika op te halen. Vol enthousiasme gingen we op naar het vliegveld voor onze volgende reis. Om 10:30 ging onze vlucht naar Brisbane, en ja zelfs de piloot riep op het laatst om het is bewolkt met wat regen en veel wind dus wij dachten oh gelukkig hebben we ook veel lange kleren mee. Oh en de vlucht met Jetstar was prima, maar toch gaat mijn voorkeur naar virgin haha. Eenmaal geland en uit het vliegtuig was het helemaal niet zo slecht weer als wij dachten, juist het tegenovergestelde het was 24 graden met zon en een beetje wolkjes maar omdat het in Brisbane een tropisch klimaat is was het eigenlijk lekker weer en soms zelfs heet, en dit was de slechtste dag haaha dus die lange kleding kon wel in de koffer blijven. Verder was het dit keer erg makkelijk om bij het hostel te komen, je kon op het vliegveld namelijk eens shuttlebus nemen die je voor het hostel afzette. Het eerste Hostel was Base Brisbane Uptown, alleen de receptie was een beetje chaotisch maar verder een prima hostel met eigen badkamer hihi. Dus spul uitpakken en eerst maar eens op naar de supermarkt om wat eten en drinken te kopen voor de komende dagen. En daana aan de receptie gevraagd wat er zoal te doen en zien was in Brisbane. Toen maar eens op pad gegaan eerst de jolly brigde genomen die over de rivier ging en toen waren we aan de andere kant. Ehmm maar waar was nou de city? toch maar even gevraagd aan een voorbijganger. En die zei dat we de Victoria Brigde moesten nemen naar de stad, zo gezegd zo gedaan. Eerst maar eens een stop gemaakt bij de souvenir shop, voor mijn sleutelhanger verzameling. En daarna naar de Happy valley gewandeld, een ander deel met winkels en wat 's nachts tot leven komt met clubs. Daar wat gegeten en op de terug weg kwamen we delen van botanic gardens tegen dus die ook maar even bezocht. Toen was het alweer 6 uur en werd het in Brisbane donker, dus voor ons een mooie gelegenheid om foto's te maken van Brisbane by night. Dat was het zeker waard en een super mooi gezicht. Vandaag veel gedaan en gelopen dus weer op naar het hostel, onderweg nog een klein regenbuitje gehad van 5 minuten maar dat was alles! En 's avond een beetje vroeg het nest in want om 6 uur ging de wekker weer.

Higlights day 1:
- Souvenirs
- Happy Valley
- Brisbane by night

Day 2: Fraser Island

Pff het was 6 uur en de wekker ging, na een zware nacht omdat ik ongeveer elk uur wakker werd. Maar toch hadden we er veel zin in :) om op ons volgende avontuur te gaan. Gelukkig was de pick- up plaats maar 2 minuten lopen van ons hostel, dus snel in de kleren, koffer weer inpakken en op naar Hotel Jen. Daar maar even ons ontbijtje buiten op de stoep gehad haha. En daar was de grote bus die ons op kwam halen. Een wat oudere vrouw kwam bij ons en zei in welke bus we moesten gaan. Nog even wat betalen en hop in de bus. We hadden 2 tourgidsen een stel van beide rond de 70 maar super fit haha. En de man wist overal wat over te vertellen dat was erg interessant. De bus was halfvol omdat we ook nog een aantal mensen moesten oppicken in Noosa, een plaatsje aan de sunshine coast op ongeveer 2 uur rijden van Brisbane. Na een korte stop gingen we met 28 man dus een volle bus opweg naar de volgende stop Rainbow beach. ongeveer 1,5 uur van Noosa en door Hervey bay waren we dan op rainbow beach. Voor een korte pauze en ook voor lunch. Wederom een super mooi stand maar wel erg druk ivm tourisme. Daarna weer snel terug in de bus om de Ferry te pakken naar Fraser Island. Na ongeveer 20 minuten op de Ferry, waren we al op Fraser Island. Waar we een rit maakten over het strand en water van 75 mile Beach, zo genaamd omdat het werkelijk 75 mile lang was. En aan deze oceaan lagen de meeste plaatsen om te bezoeken. De volgende stop was Eli Creek, een meer met zoet, helder drinkwater, gaaf om te zien maar toch ook weer een beetje fris om in te zwemmen hihi. En vanaf Eli creek was het een half uurtje over het strand rijden tot Indian Head, en berg die je echt van steen naar steen moest beklimmen en dan van de top kon je haaien, schilpadden en dolfijnen zien. Wat een Stunning vieuw waauw en de haaien leken net kleine visjes van deze afstand. Verder was het een erg ruwe zee waardoor mensen er niet in konden zwemmen, omdat de zee je letterlijk onderwater zoog en je dan nooit meer boven kwam en er werden wekelijks 40 haaien gespot dus nahh beter van niet. Daarom waren er op het eiland voldoende natuurlijke meren om in te zwemmen. Na Indian Head maakten we een korte stop bij Pinnacles 72 coulered sands, een soort van berg met 72 verschillende kleuren zand. Naja ik telde er maar 5 haha maar zeker waard om te zien. En voordat we naar het resort gingen maakten we eerst nog een stop bij het schipwreck, een prachtige vintage stijl I love it. Met een mooi verhaal erachter. En daarna op naar het Eurong beach Resort. Goed voor elkaar hoor 4 persoonskamers met balkon en eigen badkamer. Dus wij deelden een kamer met 2 sweedse dames;). Het enige nadeel was dat er totaal geen signaal was op mijn telefoon, zelfs wanhopig onder een lantaarnpaal opzoek naar bereik haha maar het mocht niet baten:( gelukkig was het maar voor 1 dag. MMh en om 6;30 was het lopend buffet geopend jammie dus je kon werkelijk zovaak eten halen als je wou, en ze hadden er van alles 5 soorten vlees, aardappeltjes, patat salades, toetjes en noem maar op. Dus daar hebben we maar even goed gebruik van gemaakt. En na het eten was het nog even tijd voor een strandwandeling, de maan was super en ook hebben we plankton gezien, alleen helaas geen wilde dingo's gezien naja het leek me cool maar ze zijn ook weer erg gevaarlijk dus misschien ook weer beter van niet:P. Daarna weer het nest in want de wekker was weer op 6 uur gezet.

Higlights day 2:
- Noosa
- Sunshine Coast
- Rainbow Beach
- Ferry
- Indian head, sharks, dolfins and turtles
- Pinnacles 72 collered sands
- Shipwreck
- Walking buffet
- Beachwalk by night

I am gonna tell you about the other 2 days in the next story;) so don't forget to read that one asswel;).

Lots of Love
Anouk

• 07 April 2015 - 14:05

Bas:

Looks like another great experience. Schiet maar op met wat je allemaal nog wilt doen want de eerste 3 maand zitten er op! Bijna op de helft ;).

Loveyou!

• 12 April 2015 - 15:30

Els:

Volgens mij zijn de komende 3 maanden bijna te kort om alles toe doen wat je
    nog in de planning hebt. Geweldige verhalen weer. Genieten voor ons.

liefs