week 10 Adelaide and Kangaroo Island 23 t/m 29-03 - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu week 10 Adelaide and Kangaroo Island 23 t/m 29-03 - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

week 10 Adelaide and Kangaroo Island 23 t/m 29-03

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 April 2015 | Australië, Kangaroo Island

Hello My dear friends, I am back again for my next story. This story goes also about my short vacation trip with my hostfamily to Kangaroo Island.

Maar eerst begin ik met een stukje over de paar dagen thuis. Na een aantal weken heb ik dan eindelijk een goede routine gevonden op de dagen dat ik alleen met Alex ben en ook op de dagen met Lucy en beide kids. Elke dag een soort van planning wat voor mij goed werkt, zolang er geen andere dingen tussenkomen wat nog wel eens gebeurd hahah. En woensdag middag heb ik mijn vrije middag goed besteed door mijn foto's op de pc te zetten. Ja ja ze staan iig vast daar op maar wat een werk, en ik kon even geen foto meer zien. Dus wanneer ik weer wat tijd heb tussen het reizen door ga ik probeer wat foto's online te zetten ;). Verder was ik en de rest van de Familie erg druk met de voorbereidingen voor Kangaroo Island en alles inpakken voor het weekend avondtuur. En ja het is zelf mij gelukt om al mijn spullen voor het hele weekend in slechts 1 kleine rugzak mee te krijgen. Best een prestatie opzich:)

Kangaroo Island dag 1:

De wekker ging vroeg af op deze vrijdagochtend namelijk kwart voor 6 in de ochtend. Want binnen een uur moesten we ingepakt en al in de auto zitten. Dus iedereen was dit uur druk bezig om de baby's klaar te hebben en alle tassen en baby spul in de auto te hebben. En wauw voor het eerst in de 3 maand tijd was het werkelijk gelukt om zelf voor 6:45 in de auto te zitten. Daar gingen we dan, eerst was het ongeveer nog een uur rijden naar de plaats waar de Ferry vertrok. En na het inchecken en alles vertrok om 9 uur de Ferry naar Penneshaw, het plaatje waar we de komende 3 dagen in een vakantiehuis gingen verblijven. Na een 40 minuten duurdende rit op de Ferry waren we in het plaatsje, dus nu op zoek naar ons huisje euhh wat achteraf een soort van vila bleek te zijn haha. Een prachtig groot huis met ontzettend veel ruimte en een waanzinnig uitzicht op zee. Eerst maar eens alle spullen uitgeladen en een lunch gehad. Waarna we snel op pad gingen naar een paar bezienswaardigheden:
-Emu Bay, Emu bay was voor ons de eerste stopplaats een prachtig strandje met veel natuur om zich heen. Helaas was het weer niet zo uiterst goed maar dat hield ons niet tegen hoor.
-Lavendel Farm, de 2e stop was de lavendel farm wat erg dicht bij Emu bay was. Hier was een heel veld met lavendel en een klein winkeltje waar ze allerlei producten wat te maken had met lavendel verkochten. Een heerlijke geur ondanks dat het geen bloei seizoen was.
-Kingscote, na de farm gingen we naar een wat groter plaatje genaamd Kigscote. Hier hebben we wat rondgekeken en een warme chocolademelk gedronken. En om 5 uur was er een Pelican feeding die we daar hebben bijgewoond.
Daarna weer op naar ons huisje, tijd voor een bordspel en pizza en wijn.

Kangaroo Island dag 2:

De wekker ging weer vroeg af, Omdat het eiland namelijk kei groot was moesten we veel rijden en probeerden we daarom dus vroeg te vertrekken om het meeste te kunnen zien. Want ja het is wel een bult geplan en gepak met 2 baby's. De ochtend maar eens goed begonnen met het maken van flensjes voor het ontbijt. Daarna was er tijd zodat iedereen zich klaar kon maken voor vertrek en dus snel op pad kunnen gaan. Vandaag was het zo'n 2 uur rijden voordat we op de eerste bestemming waren.
-Lighthouse, de eerste stop van vandaag was eigenlijk eerst in het visitor centre van het park waar we een plattegrond kregen van de plaatsen die daar te bezoeken waren. Maar de eerste echte stop was dus het Lighthouse, dit keer eens geen volledig witte maar een beige dus leuk om te zien. Het weer was een stukje beter dan gister maar nog steeds erg bewolkt.
-Admirals Arch, de 2e stop was de Admirals Arch. Waarvoor we eerst een wandeling van 15 minuten moesten maken, waar we ondertussen ook de 2 brothers zagen ( 2 kleine onbewoonbare eilandjes). En toen bij de prachtige Arch aankwamen wauw wat een mooi uitzicht zeg en wat een natuur. In de Arch lagen ook zeeleeuwen te genieten van hun dag, deze kwamen op bezoek vanuit New Zeeland en waren zwart van kleur.
-Weirs cove, de Volgende korte stop was weirs cove. Een oud huis waar nog een paar stukken van stonden en een deel van de jet was nog te zien. Dit was vroeger een pakhuis waar spullen van overzee aankwamen en werden opgeborgen.
-Remarkable Rocks, daarna een stukje verder waren dan de remarkable rocks te zien. Van verre afstand leken het een paar kleine steentjes en niet veel bijzonders. Maar hoe dichter we bij kwamen hoe mooier en groter het werd. De rotsen hadden prachtige vormen en kleuren en het uitzicht was adembenemend. Waardoor het toch tot 1 van mijn favoriete dingen ging behoren op Kangaroo Island. En op de parkeerplaats kregen we bezoek van een Walibi die we brood gegeven hebben. En later kwam er ook nog een blue Bird, een prachtig vogeltje met een helder blauwe kleur.
-Amarican River, als laatste stop van vandaag gingen we op de weg terug naar huis nog even naar Amarican River. zelf de zon was een beetje doorgekomen wat toch wel mooiere foto's opleverde. En ja het was een prachtige rivier maar een beetje teleurstellend omdat er gewoonweg verder niks te doen was.
Na deze dagtour was het tijd voor een BBQ en natuurlijk een lekker wijntje. En later op de avond hebben we tafeltennis gespeeld best wel leuk zo met het hele gezin.

Kangaroo Island dag 3:
De laatste dag was alweer aangebroken, ja de tijd gaat erg snel als je vakantie hebt. Dus weer lekker vroeg uit bed haha en opnieuw eens wat lekkere flensjes gebakken. En daarna vroeg op pad naar onze eerste bestemming van vandaag.
-Seal bay, dit was onze eerste bestemming na ongeveer een uurtje rijden. Hier leefden dus de enige wilde Australische zeehonden. En het was een plaatje om te zien. En jaa zelf een baby zeehond gezien van een paar weekjes oud. Verder hebben we daar een tour met een gids over het strand gedaan, wat erg interessant en leerzaam was.
-Lunch, na Seal bay een korte stop bij een winkeltje die overheerlijke sandwiches maakte. Een goede en overheerlijke luch dus voordat we verder gingen naar de volgende stop. En ook hier een mooi souvenirtje gevonden van Kangaroo Island.
- Vivonne bay, na de lunch vervolgenden we de reis naar Vivonne beach. Een van de mooiste stranden van Australië, athans dat stond zo beschreven. En ja het was best wel mooi hoor en het water was zo helder dat je alles kon zien. Maar ik verwachtte eigenlijk iets meer tussen rotsen en een natuurlijker strand.
-Pinguïn Beach, hierna gingen we weer naar ons huisje en ben ik samen met Gui nog even naar Pinguïn Beach geweest, het strand voor ons huisje. Normaal zouden daar wilde pinguïns moeten zijn, maar omdat de dieren zich zo snel verdubbelen en er op gegeven moment niet genoeg vis meer is komen ze niet meer elk jaar naar Kangaroo Island. Dus helaas hadden wij de pech en waren er momenteel geen wilde pinguïns. Maar daar in tegen vond ik wel een krabben poot en hoofd op het strand:P. Een mooi souvenir.
En toen was het al weer tijd om terug naar het huis te gaan en alles in te pakken. Ja aan alles komt een einde, veel gezien en veel gedaan en een super leuk weekend gehad met mijn familie op Kangaroo Island. Maar om 7:30 ging toch echt de Ferry weer naar het vaste land. En na een tof maar ook uitputtend weekend waren we dan dan eindelijk rond 10u 's avonds weer thuis. Tijd om te gaan slapen :P.

Een beetje een lang verhaal dit keer, maar zo zien jullie wel het beste wat ik allemaal weer gedaan en meegemaakt heb;)

Higlights week 10:

Anouk

• 01 April 2015 - 15:16

Bennie En Anja:

Hey Anouk,
    Poeh wat een verhalen weer, zoveel nieuwe dingen te beleven

• 02 April 2015 - 13:11

Benno En Sinie:

Hoi Anouk,
    Wat heb je weer een super mooi weekend gehad met de familie. Hetis wel leuk dat je er een. Groot verhaal van maakt, dan kunnen we mooi met je meeleven. Ga zo door en tot gauw maar weer.
    Groetjes van ons?

• 02 April 2015 - 14:09

Bas:

Heb je toch maar mooi weer een stel pinguins, vogels en zeehonden gezien.. zelfs een krabbenkop én poot voor thuis! Kiek maar uut bij de duane :D.

Have fun over there xx

Bassie

• 12 April 2015 - 15:21

Els:

hey Noukie.
    Ik ben er ook weer. kon n tijdje jou Blog niet volgen(vinden) maar dat heeft Thijs weer
    gefixed. Dus ik ben een eind achter. Wat een belevenissen. Geweldig. Ook wel een ondernemende familie vind ik.
    liefs. Els