Adelaide week 9 16-3 t/m 22-3- 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu Adelaide week 9 16-3 t/m 22-3- 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

Adelaide week 9 16-3 t/m 22-3- 2015

Blijf op de hoogte en volg Anouk

25 Maart 2015 | Australië, Adelaide

G' Day Mates,

I am back agian to tell you my next story;) so go ahead to read and enjoy...

Week nummer 9 werd voor mij van te voren al een erg drukke week, ik had namelijk veel dingen te regelen wat betreft de skydive , de tour naar kangaroo Island en de tour naar Brisbane. Dus 's avonds na het werk was ik druk bezig met mailen en googelen naar van alles en nog wat. Na enige tijd had ik bericht terug van de Adelaide tandem skydive en kreeg ik zelfs een belletje van de eigenaar om mijn laatste vragen te beantwoorden. Ik had namelijk van vrienden van de familie een kortingsbon van 25% korting voor skydiven in Adelaide gekregen. Maar omdat de prijzen op de website al een erg goede korting van zichzelf hadden was het zelfs goedkoper om op de website te boeken zonder de kortingsbon. Dus jaa direct ook maandagavond dit geboekt want zaterdag ging het al gebeuren haha. dat was 1 ding die ik kon afstrepen van mijn to do lijst. En na een paar weken van mailen en veel research hadden Annika en ik ook eindelijk een goede, beschikbare tour van Brisbane naar Fraser Island gevonden. Dus Dinsdag avond deze tour geboekt want dan hoefden we ons daar ook niet meer druk over te maken.

Verder was het een drukke week, na 2 maanden vertragen waren ze dan eindelijk met graven voor het gat van het zwembad begonnen. Dus erg druk met zoveel mensen om het huis haha. En ja de volgende dag ging ook direct het zwembad geplaatst worden. Dit deden ze door middel van een kraan waardoor het zwembad over het huis werd getild. Wel even spannend dus zo'n groot zwembad kan namelijk behoorlijk wat schade aanrichten. En daarna kon er dan een begin gemaakt worden aan de afwerking....dus zou het dan eindelijk na 2 maand helemaal gebeuren. Dat weet ik misschien in mijn volgende blog.

Woensdag middag en donderdag middag was ik deze week vrij, het weer was heerlijk warm dus woensdag maar begonnen met een grote wandeling naar het strand. Dit keer naar 'o silvian Beach, een aardig eindje pokkelen haha daar had ik me een beetje op verkeken maar goed een goede gezonde middag activiteit;). En donderdag middag, had ik na het plaatsen van het zwembad een paar uurtjes over. Weer een korte wandeling gemaakt en daarna lekker even in het park wezen chillen.
En daarna een goede rust nemen want vrijdag was ik de hele dag alleen met de 2 baby's, dat wordt een drukke dag voor mij want ik was gewend om alleen met Alex te zijn.

Gelukkig viel het mee voor de vrijdag, en waren beide baby's erg lief voor mij:). De dag ging ontzettend snel voorbij want ja het was wel druk, met 2 kleintjes ben je wel echt de hele dag druk met van alles. En ik vind het altijd super leuk maar dan merk je aan het eind van de dag echt wel dat het energie vreet haha. Gelukkig stond er niks op de planning en was ik toch sowiesoo al van plan om een beetje optijd te gaan slapen in verband met de skydive zaterdag middag.

jaaaaaa en toen was het zaterdag het begin van een prachtige dag vol spanning en plezier. want ik ging skydiven, iets wat toch al enige tijd op mijn bucketlist stond. En ik had de beste dag uitgekozen om het te doen, strak blauwe lucht 30 graden en een zacht zomer briesje. Gelukkig ging Annika met me mee om me te steunen hahah. Na een 1,5 uurs rit in de auto waren we in noord Adelaide ergens in de middel of nowere maar er waren wel parachutes en instructeurs dus dit moest het goede adres zijn. Met de zenuwen viel het op dit moment nog reuze mee, wat mij eigenlijk best verbaasde want ja over een paar uur ging ik wel ff 8000 feet de lucht in en een soort van val uit een mini vliegtuigje. Maar opzich ook weer beter voor de hele procedure.:) Dus daar waren we dan, ik naar de balie met mijn papieren en daar kreeg van van een mevrouw een ander boekwerk van papieren die ik allemaal moest lezen, invullen en ondertekenen. Na een half uur was dat klaar en moest ik op de laptop nog een aantal dingen invoeren. Daarna werd ik gewogen en gemeten en moest ik even wachten op mijn beurt. Maar dat duurde niet lang, er kwam een instructeur naar buiten die 3 namen had, 2 jongens en die van mij. Hij legde ons alles uit wat er komen ging en wat we moesten doen, en ook wat hun deden. Kregen daarna een jumsuit aan, met daaroverheen een harnas waarmee ik vastgemaakt kon worden aan de instructeur zeg maar, niet al te comfortabel maar dat hoort ook niet. Daarna naar buiten waar we werden vastgeklikt aan 2 kettingen om de bananenhouding, die je moet aannemen tijdens de afsprong en de vrije val, de realexed houding voor wanneer de parachute uit is en de landhouding voor de landing te oefenen. Hier konden we namelijk aanhangen en was het gewicht van onze voeten af zoals het echt zou voelen tijdens de jump. Nog even een plastic bril voor het beschermen van de ogen tegen de harde wind en noukie was er klaar voor! En het vliegtuigje ook, het was even proppen met 6 man in een minivliegtuig en ja het paste precies maar het had ook wel weer wat. Na wat pas en meet werk gingen we dan opstijgen, het uitzicht was waanzinnig mooi, je zag de stad, de oceaan en de kustlijn. en binnen een half uurtje waren we op 8000 feet, ik ging als 2e uit het vliegtuig. De jongen voor me ging nu, okee nu werd ik pas zenuwachtig toen ik die jongen letterlijk uit het vliegtuig zag vallen :P hahah en nu was het mijn beurt, schuivend naar het randje van het vliegtuig en in de bananenhouding en 3, 2, 1 goooo. Daar ging ik dan meet 200 km per uur naar beneden hahah eerst lastig ademen maar wat kicken en wat een adrenaline. Na ong 30 seconden ging de parachute uit en toen was het pas echt genieten, wauuw wat een stunning vieuw zeg amazing!! En het leuke was dat ik ook even zelf de parachute mocht besturen, dus ja nu had ik de touwtjes even in handen. En een paar minuten later werd de landing ingezet, best wel spannend maar ik wist dat ik in goede handen was bij mijn instructeur. En yeah gelukkig alles goed en veilig geland, nog vol met adrenaline en een top gevoel I did it, en vooral beretrots op mezelf. Na de skydive kreeg ik een certificaat, en een dvd met de video van mijn skydive en een stuk of 300 foto's.

Na de indrukwekkende en gave skydive was het even tijd voor wat ontspanning, Dus ging ik met Annika even de stad in. Lekkere sorbet gegeten en voor Annika naar de apple store voor een hardcase. En als afsluiter van de dag gezellig met An uit eten bij onze favoriete chinees met die overheerlijke noedels (A). Eenmaal thuis moest er natuurlijk met Nederland worden geskyped om alle mooie verhalen te vertellen, en daarna met mijn hostfamilie de video en de foto's van de skydive bekeken. Wat was ik blij met het eindresultaat want wat een prachtig mooie foto's zaten er tussen:D.

Het weekend ging weer erg snel, het was namelijk alweer zondag. Ik had met An afgesproken om naar Handorf, ja oorspronkelijk een duits plaatsje maar ook hier in Australië aanwezig te gaan. Veel leuke winkeltjes en duits eten en natuurlijk niet te missen de bierpullen. Ze hadden zelfs nog iets van Nederland, namelijk de klompjes aan sleutelhangers hihi. Ook waren er veel kunstenaar die hun eigen dingen ontwierpen zoals tassen, kleding en kaarten en deze dan probeerden te verkopen. Erg indrukwekkend en super grappig om dit plaatsje te bezoeken. En oh ja dit moet ik natuurlijk ook even zeggen, op de heenweg naar Handorf werden we gestopt door de politie, voor een alcohol test haha. Ik vond het leuk want ik mocht blazen hahah en gelukkig had ik alle papieren ook bij me en in orde dus konden we ook snel weer verder onze rit vervolgen. De natuur aan deze kant van South Australia is zoo mooi, veel minder droog en ontzettend groen. Dus maakten we een soort van roadtrip gemaakt door een aantal plaatsjes daar. En daarna op naar Annika's huissie om de laatste stap voor Brisbane te boeken, namelijk de hostels. Dat was snel gedaan dus hadden we voor Brisbane ook vast alles klaar.:) En met het boeken van de hostels komt er ook weer een eind aan mijn blog voor deze week.

Higlights week 9
- booking the Skydive
- book the tour from Brisbane to Fraser Island
- walking to the Beach ( 'O silvian )
- start with the swimingpool
- working with 2 baby's :D
- I did it the Skydive
- with Annika to the city
- watching the video and photo's from the skydive
- Roadtrip to Handorf
- Booking the Hostels for Brisbane

I am gonna do lot's of things to write in my next blog;) see you then,

Lots of love,

Anouk

  • 25 Maart 2015 - 13:03

    Bennie En Anja:

    Hallooo Noukie,
    Weer top verhaal en natuurlijk stoer dat skydiven.
    We doen het je niet na!
    En mooi filmpjes gestuurd over de sprong.
    Je maakt wat mee daar down under haha!
    Nu al weer benieuwd naar je volgende blog

  • 25 Maart 2015 - 21:37

    Benno En Sinie:

    Hoi Noukie,
    Wat een super gaaf verhaal weer!
    Benno en ik hadden graag mee willen springen, maar we plannen wel een andere datum!
    We zijn hier wel jaloers op je, maar het is je van harte gegund!
    Geniet er lekker van en we wachten weer op je volgende blog.

    Liefs Ons

  • 25 Maart 2015 - 23:24

    Bas:

    Knap wat je daar allemaal doet... In je 1tje hangend aan een wildvreemde is er daar 1 van. Iets om van je bucke tlist af te strepen! Veel plezier morgen in kangaroo island! Have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 9944

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: