Adelaide week 7 02-3 t/m 08-3 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu Adelaide week 7 02-3 t/m 08-3 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

Adelaide week 7 02-3 t/m 08-3

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 Maart 2015 | Australië, Adelaide

Hello again friends.

Another week is gone so time for a new story☺️.

Vanaf deze week ging mijn hostmom Lucy weer terug naar werk voor 3 dagen in de week. Dus die drie dagen was ik alleen met Alex overdag en kwamen er voor mij ook extra taken bij zoals gui naar school brengen en ophalen, koken en soms wat huishoudelijke taken. Alles was mijn eigen aanbod ik ben liever druk dan dat ik niks te doen heb. De dagen gingen daarom ook erg snel en ik vond het leuk om lekker bezig te zijn.

Maandag was de verjaardag van Gui, dus had hij de hele dag met zijn vader om dingen te doen wat hij graag wou. Lucky boy en ook ik was een beetje lucky want we gingen lunchen bij fasta pasta mmmhh ik was zeker weten erg blij met mijn uitnodiging. S avonds na het eten was het tijd voor taart en zingen van Happy Birthday! En natuurlijk tijd voor fotos jajaaa met mijn selfiestick haha!☺️

Verder deze week begon ik dus ook met het wegrengen en ophalen van Gui naar school. En ja hoor direct de 2e dag was ik al een uur te vroeg hahah dus maar ff een uurtje met Alex naar het strand, waar hij wel erg van genoot!

Woensdag middag was ik vrij en ja om lekker gezond te doen ben ik maar naar christies beach gewandeld, en daar even een paar wandelpaden afgewandeld. En op het eind nog even in het park wezen chillen. Vrijdag middag heb ik gewerkt, want 's ochtends was de 2e early interventie in de stad met alle andere kinderen met down syndroom en hun ouders. Het was weer erg indrukwekkend en fantastisch om te zien hoe jo met alle andere kindjes aan het spelen is. Verder is het voor ons ook erg indrukwekkend om te horen hoe anderen bepaalde dingen doen wat bij hun goed werkt. Dus een soort van verhalen en ervaring uitwisselen wat voor iedereen erg handig is. En 's middags ben ik met Lucie samen boodschappen gaan doen, nou dat is een hele klus voor een gezin van 6 met 2 kleine kids hahah maar daar konden we dan wel weer even mee verder!! En na het harde werken en boodschappen sjouwen was het tijd voor wat ontspanning en gingen we dus uit eten bij het beach hotel jammie jammie. Het eten was heerlijk en daarnaast was het ook super gezellig met de familie!!

Wauuw deze week ging echt snel, want het was alweer weekend.... Zaterdagochtend heerlijk een beetje bijgeslapen want ja daar is het ook weekend voor!! En 's middags had Lucy een high tea met haar Braziliaanse vrienden en hun kids. In Nederland is een high tea normaal dat iedereen een aantal kleine hapjes maakt, hier kwam iedereen met enorme taarten, cakes en sandwiches genoeg eten voor een heel weeshuis haha. Maar het was echt super gezellig zo samen. En van het ene feestje naar het andere feestje thuis, Gui had namelijk een sleepover feestje met zijn vriendjes voor zijn verjaardag. Wel erg druk hoor met 6 kids in huis maar voor hem was het hartstikke leuk.

Nou voor zondag hoefde ik de wekker echt niet te zetten want de kids waren mijn wekker. Ik had namelijk een paar dagen geleden al met Annika afgesproken om naar victor harbour te gaan vandaag. Ongeveer een uur rijden van huis. Dus rond 10 uur in de ochtend verliet ik het huis per auto. Op naar Maclaren Vale om Annika op te halen en dan nog 45 minuten te rijden naar onze bestemming. De weg was gelukkig erg simpel alleen het gene wat erg opviel was de hoeveelheid dode aangereden kangaroess naast de hoofdweg poor kangaroo. Even later waren we in victor harbour en jaa ook nog eens een gratis parkeerplaats, iets verder lopen maar no problem. Enn nu what to do? Hahah daar zagen we een visitor informaion centre dus wij maar even vragen wat er te doen was hier. En toen zelf maar eens op pad, het zag er hier fantastisch uit het leek namelijk net of we weer terug op onze tour van the great ocean road waren. Als eerste zagen we de horsetram, een oude tramwagen wat getrokken werd door een paard. Dus daar opgestapt en deze bracht ons naar een eiland in de zee, met waanzinnige uitzichten en hele aparte rotsvormen. Aan het eind kwamen we nog bij aparte beige kale bomen waar we ook nog even toffe foto's konden maken. Na de tramrit en het eiland gingen we kameelrijden, dit keer dus echt een rit over het strand en door de bossen. Het was nogal bumpy en onze kameel, genaamd big Ted was nogal groot dus eerst een beetje scary maat toch ook leuk om een keer gedaan te hebben. Verder hebben we gezwommen en zijn we de stad zelf even ingeweest. Helaas waren de meeste winkels dicht omdat het zondag was. De dag ging erg snel vandaag en het was echt super, als afsluiting gingen we uit eten in Maclaren Vale. Ik had heerlijke chicken noedels en Annika erg veel sweet sour chicken met rijst hahah. Maar een zeeer gezellige en leuke afsluiting van het weekend.

Hihlights
- birthday Gui
- first week working at my own
- with Alex to the Beach
- walking to christies Beach
- early intervention at friday
- go to the shops to buy food for the week
- going out for dinner at beach hotel
- Braziliaanse high tea
- sleepover party
- voctor harbour
- camel ride

Zoo dit was mijn blog weer voor deze week.
Zodra ik meer tijd heb ga ik bezig met de foto's het is alleen zoveel werk!!

See you next time!!

Lots of love,
Anouk


  • 13 Maart 2015 - 09:53

    Bas:

    Hey schat :). Je valt van het ene in het andere hé? Kan me voorstellen dat de tijd voor jou vliegt. Met zoveel kids heb je straks wel mooi een beetje ervaring en hoef ik niet die vieze poepluiers in te duiken, haha. Je onderneemt veel daar, knap!

    Spreek je snel weer en doe big Ted en de dode kangaroos de groeten!

    Liefs Bassie

  • 13 Maart 2015 - 10:38

    Bennie En Anja:

    Hey meisie,
    Wat maak je toch elke week weer andere spannende en ontspannen dingen mee

  • 14 Maart 2015 - 09:35

    Benno En Sinie:

    Hoi Anouk,
    Zo te zien verveel jeje nog lang niet. Als je vrij bent ga je steeds wat leuks doen, waar wij hier een beetje van mee genieten! Wat de high tea betreft, had ik wel bij willen zijn met al dat lekkers, maar je hebt straks vast wel lekkere taartrecepten en andere recepten meegebracht. Tot de volgende keer en de groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 9955

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: