Oriëntatie week... loads of information! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu Oriëntatie week... loads of information! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

Oriëntatie week... loads of information!

Door: Anouk Horstman

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 Januari 2015 | Australië, Sydney

Hello Mates!

How are you doing?

Hier komt ie dan, het volgende verhaal op mijn blog. Onderwerp; oriëntatie.

Day 1:
Het was wel even wennen hoor na een aantal dagen vrij te hebben gehad en lekker mijn eigen gangetje te gaan. Maarja ik had me goed voorbereid op de oriëntatie door op mijn vlucht van Nederland naar Sydney even alles goed door te nemen. Ik stond vroeg op omdat ik de weg wat ik moest lopen naar het hoofdkantoor van AIFS niet precies wist te vinden. Gelukkig trof ik bij het ophalen van mijn brekkie (breakfest) een andere Au pair uit Engeland die al wat langer in Sydney was en dus precies de weg wist. Eenmaal bij het hoofdkantoor waren we veel te vroeg maar konden we gelukkig wel naar binnen.

De oriëntatie begon met een aantal verhalen en punten waar het au pair zijn om ging. En eigenlijk alles wat er mee te maken had. Daarna gingen we naar de bank, maar omdat die in de straat gesloten was moesten we opsplitsen in meerdere groepen. Het duurde een aardig tijdje maar op gegeven moment was het gelukt. Daarna hadden we nog een First Aid cursus gebaseerd op kinderen. Maar omdat ik de juiste voorbereiding had gedaan als 1 van de weinigen wist ik bijna alles wat. Daarna waren we vrij gelukkig het leek net college vooral na een tijdje vakantie zeg maar. Dus op naar het hostel.

'S avonds ging ik met Colet en Michelle naar de brug en het opera huis om foto's te maken in het donker. Wauwiee dat werden ook mooie plaatjes zeg. En daarna gingen we uit eren omdat Colet ons morgen ging verlaten. Pas laat op de avond vonden we een restaurant. Waar we een lekkere pasta hebben gegeten, en gingen daarna terug naar het hostel. En toen helaas afscheid moeten nemen maar Colet ging lekker verder met haar droom. En daarna lekker naar bed.

Day 2:

De 2e oriëntatie dag begon, omdat de plannen waren gewijzigd had ik geluk en kon ik een beetje uitslapen. Maarjaa dat lukte helaas weer niet. Maar weer een Brekkie genomen en ff lekker buiten in de zon gezeten. Daarna werden we opgehaald en gingen we naar de wwcc ( work with children check). Dat was gelukkig zo voor elkaar en daarna weer op naar het hoofdkantoor van AIFS waar het vandaag nog een stukje ging over Safty dat was wel een interessant onderwerp. En daarna waren we de rest van de middag vrij ok Sidney te verkennen.

Samen met een aantal andere Au pairs gingen we naar Paddys Market ( een markt waar voornamelijk kleding, sieraden en souvenirs te koop zijn maar dan veel goedkoper dan in de andere winkels. Het was leuk om te zien, ik heb er een simpele makkelijke stoffen tas en wat souvenirs gekocht. Daarna zijn we nog even naar de chinese tuinen geweest maar dat was niet bepaald indrukwekkend. Dus daana mooi weer na het hostel want ook al was het al na 5en het was nog steeds ontzettend heet buiten.

Later op de avond ging ik met Michelle wat eten bij de Tai want dit was de laatste avond voor ons samen. Het eten was top en het was zeker gezellig. Die avond ben ik maar vast begonnen met het inpakken van mijn koffers. De volgende ochtend nog ff geskypd met Nederland en daarna de rest van mijn spullen ingepakt en mijzelf klaar gemaakt voor vertrek. Voor 10 uur moest ik uit checken dus zo gezegd zo gedaan. Daarna nog ff naar de supermarkt en nog even kijken of ik nog wat moois van sydney kon vinden. Daarna kon ik met de shuttlebus naar het vliegveld...... En hoe dat verder ging vertel ik in mijn volgende blog.

Mijn volgende blog gaat over
- vlucht naar adelaide
- ontmoeten van mijn hostfamily
- ontdekken van Australie

I hope you liked it☺️

Lots of Love

  • 21 Januari 2015 - 08:15

    Benno En Sinie:

    Hoi Anouk, wat heb je alweer een mooi verslag gemaakt! Nu zit het laatste stukje van de reis erop. Bas kletst ons hier natuurlijk ook bij, dus we zijn wel aardig op de hoogte. Geniet en tot de volgende keer maar weer. Liefs van ons!

  • 21 Januari 2015 - 15:25

    Bennie En Anja:

    Hoi Noukie,

    Het meeste van dit verhaal hadden we al gehoord via Skype, maar toch leuk om te lezen.
    We hopen dat je het schrijven van deze blog bijhoud, zodat we kunnen blijven genieten van jou avonturen :)

    Kuzz Pap en Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 9936

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: