30 uur reizen.. a long way from home! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu 30 uur reizen.. a long way from home! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

30 uur reizen.. a long way from home!

Door: Anouk Horstman

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 Januari 2015 | Australië, Sydney

Hi mates how are you doing?

De reis van amsterdam naar Sydney:

Eindelijk was het dan bijna zover, na veel afscheidsfeestjes en leuke momenten stonden met veel moeite mijn koffers klaar voor vertrek. De dag waarop het ging gebeuren, het waarmaken van mijn grote lang gekoesterde droom om als Au pair in Australie te gaan werken in een tof gezin. Nou dat vinden van een gezin en het regelen van alle formulieren dat duurde nog wel ff hoor. Na bijna een jaar van voorbereiding had ik dan alles rond en ook een super tof gezin gevonden.

De dag van het vertrek was aangebroken, met veel goeie zin maar ook verdriet i.v.m. het afscheid vertrok ik samen met mijn ouders en vriendje Bas naar Schiphol. De tijd ging snel, we aten, dronken en lachten nog wat samen tot het bittere moeilijke afscheid moment eraan zat te komen. Nee, dit moment kon ik mijn tranen niet in bedwang houden door het loslaten van mijn geliefden en een beetje van de spanning. Na een paar laatste knuffels en lieve opbeurende woorden ging ik dan maar snel richting de duane. Een laatste groet en weg was ik. Het begin van het waarmaken van me droom.

De tijd ging snel, ik was zo in London. Na 2 uur vloog ik door naar Dubai waarop ik direct doorvloog met als eindbestemming; Sydney! De reis was lang, vooral aan het laatste stuk van dubai naar Sydney bleek geen eind te komen. Ook kon ik niet slapen omdat er niet bepaald veel ruimte was. Jammer maar helaas, ik had een doel en daar horen soms ook mindere dingen bij. Maar na bijna 30 uur reizen was ik eindelijk geland. Hup, het vliegtuig uit! Even een immigratiedienst kaartje invullen en op naar de duane. Alles pima in orde want ik kreeg een mooie stempel in mijn paspoort. Op naar de koffers die er gelukkig waren en opzoek naar mijn contactpersoon van het hostel die me op kwam halen.

Op die man hoefde ik gelukkig niet zo lang te wachten, hij sprak ook nog eens Nederlands! Altijd fijn als je net in een vreemd land bent. Hij regelde het transfair en we gingen met de shuttlebus naar het hostel....

Wil je meer weten? Wacht dan op het volgende verhaal!

Lots of love,

Anouk

  • 14 Januari 2015 - 12:01

    Bas:

    Hey schatje!

    Hardstikke mooi om te lezen hoe je reis is verlopen (stiekem wist ik dat al, maar toch). 't Is prachtig daar, als ik al je foto's zo bekijk. Hier is het wat minder prachtig ;). Ik hoop dat ik het reisverslag goed heb geplaatst voor je. Heb de vrijheid genomen om wat spellingsfouten weg te halen, haha.

    Ik kan niet wachten tot je volgende bericht er op staat!

    Lots of love,

    Bas

  • 14 Januari 2015 - 13:19

    Bennie En Anja:

    Hey meissie,

    Leuk verhaal heb je gemaakt van je reis naar het verre vreemde land.
    Toch nog weer andere dingen te lezen. Topper, zijn benieuwd naar je volgende verhalen
    Veel plezier en succes in je gezin.

    Groetjes Pap en Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 9949

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 13 Juli 2015

Cairns ( North Queensland) - Adelaiade ( SA)

06 Juli 2015 - 10 Juli 2015

adelaide (SA) - Cairns ( North Queensland)

30 Mei 2015 - 01 Juni 2015

Gold coast ( Quens) - Adelaide (SA)

25 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adelaide (SA) - Gold Coast (Queensland)

02 Mei 2015 - 03 Mei 2015

Perth (WA) - Adelaide (SA)

01 Mei 2015 - 02 Mei 2015

Adelaide SA) - Perth ( Western Australia)

06 April 2015 - 06 April 2015

Brisbane (Queensland) - Adelaide (South Australia

03 April 2015 - 03 April 2015

Adelaide(South Australia) - Brisbane(Queensland)

27 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Kangaroo Island

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Adelaide (South Australia) - Melbourne (Victoria)

17 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Sydney (New south Wales) - Adelaide (AUS)

07 Januari 2015 - 08 Januari 2015

Amsterdam (NL) - Sydney (AUS)

Landen bezocht: