week 5 16-2 t/m 19-2 Adelaide and Melbourne - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu week 5 16-2 t/m 19-2 Adelaide and Melbourne - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk Horstman - WaarBenJij.nu

week 5 16-2 t/m 19-2 Adelaide and Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Maart 2015 | Australië, Adelaide

hi guys I am back for my next story.
The headlines in this story are about my second International flight and my first weekend trip the great ocean road. Because I have so mutch to tell I split my stories so this is from Adelaide to Melbourne and the Next is from Melbourne, The great Ocean Road and back to Adelaide.

Deze week begon voor mij net als gewoonlijk in Adelaide. Maar deze week hoefde ik maar 2,5 dag te werken, dus dat ging erg snel voorbij. Op maandag avond kwam Annika nog even bij mij om alles door te nemen wat we allemaal mee moesten nemen op onze trip. We waren beide razend enthousiast om dit avontuur samen aan te gaan. De rest was allemaal geregeld qua vlucht, verblijf en tour en alles was ook al betaald. Met onze hostparents hadden we al overlegd dat de 1 ons naar het vliegveld bracht op woensdag en de ander ons zondag ophaalde op het centraal station. Super lief dat hun ook met alles willen helpen en ons dit zo gunnen. Op dinsdag avond was ik druk met mijn kleine handkoffertje in te pakken. En ja na passen en meten en een bult geprop paste net alles erin voor de komende 5 dagen :P. Maar dat onderdeel was ook zo goed als klaar, alleen woensdag middag moest ik de laatste dingen erin doen die thuis nog nodig had. De woensdag ging erg snel, net als normaal hoefde ik namelijk maar 5 uurtjes te werken maar vandaag ging het nog sneller dan de andere weken. Na mijn halve werkdag snel een douche, andere kleren en een lunch wan Annika kwam me om 2 uur ophalen.

Al snel was het zover, om 3 uur vertrokken we namelijk naar het vliegveld ongeveer een uur rijden van Maclaren Vale ( Annika's huis). Dan hadden we nog ongeveer een uur om in te checken, door de duane te gaan en de juiste gate te vinden. Om 4:55 vertrok onze vlucht naar Melbourne. Maar dit beviel me wel goed want je kan in 1 stuk door met alles zonder uren lang te wachten. Na een vlucht van ongeveer 1,5 uur waren we al in Melbourne ( lokale tijd 7:30 PM). Okee en toen opzoek voor transfer naar ons hostel. En ja het is waar wat ze over Melbourne zeggen elke 5 minuten veranderde het weer, naja de eerste avond werd t steeds slechter het leek net of we weer in Europa waren beland 15 graden regen en wind niet bepaald het weer wat ik gewend was maar goed. Ohja het transfer, we vroegen een aantal taxi chauffeurs wat we het beste konden doen om naar Urban Central hostel te gaan. Die zeiden allemaal middelste buslijn en dan wachten op de starbus, een donker blauwe bus. Wij dus wachten voor een tijdje maar het was vreemd want telkens werd iedereen opgehaald en alle busjes waren al meerdere malen voorbij gekomen en wij stonden nog steeds te wachten. Dus ik maar eens op internet googelen naar die bus wat ons op kwam halen. En ja hoor die reed maar tot 7 pm en inmiddels was het al 8 pm. So next plan? euhh met de andere taxi busjes konden we niet mee want die hadden een strikte route en die mensen hadden het transfer van te voren geboekt. Toen zagen we een informatiehokje van de Skybus, daar dus gevraagd of deze dicht langs ons Hostel kwam. De skybus ging naar het Centrum van Melbourne en dan hadden we een gratis connectie met een kleinere bus naar ons Hostel. Dus hoppa wij in de skybus ongeveer een half uurtje en toen waren we in ieder geval al in het centum. Daar moesten we even wachten op de kleinere bus, deze bracht ons netjes naar het hostel en rond 9:30 PM waren we dan eindelijk in het hostel. Dus zoveel van Melbourne konden we op de eerste dag niet meer zien. Ingecheckt en al waren we op onze kamer voor de komende 2 nachten, natuurlijk cheapie dus een dorm room met 2 anderen. Spullen een beetje uitpakken en eerst maar eens op naar de supermarkt om eten en drinken te halen voor de komende dagen. En daarna omdat het zo laat was maar wat gegeten bij de Mac donalds aan de overkant van de straat. Het Hostel was echt dik in orde, we kregen zelfs handdoeken voor het douchen en ook was er s ochtends gratis ontbijt:).

De volgende dag stonden we rond 8 uur op, even snel klaarmaken en dan naar beneden voor het ontbijt. We begonnen lekker vroeg zodat we de hele dag in Melbourne konden zijn omdat we maar 1 volle dag hadden om de stad te bezichtigen. Eerst maar eens aan de receptie van het Hostel vragen wat de highlights in Melbourne waren. Ze hadden het over de Eureka Tower, het hoogste glazen gebouw in Melbourne waarvan je de hele stad en alles kan zien, de gratis trams die een citytour rijden, de bruggen, en de gardens. Nou daar gingen we dan op naar de CBJ ( centrum). Het voordeel van de grote steden is dat alles dicht bij elkaar ligt, en dit maal hadden we ook het geluk dat we maar 15 minuten hoefden te lopen naar de stad. Ook het weer was wederom vreemd, het begon koud dus lange broek en vestje aan en 15 minuten laten toen we in de stad waren was het ineens 10 graden warmer een goede leer voor de volgende dagen dus om gewoon een korte broek aan te trekken haha. Als eerste vonden we de Eureka Tower, dus entree betalen en een kjiken hoe indrukwekkend het was. Ja oke het was een prachtig uitzicht over heel Melbourne en zelfs de suburbs, ook kon je alle grote en mooie gebouwen vanaf hier zien. Hier was ook een Selfiestick te kopen dus jaa een leuk souvenir en handig voor de rest van mijn tijd hier daarom heb ik er 1 gekocht. Daarna gingen we opzoek naar de gratis trams, deze reden namelijk een gratis citytour langs alle mooie plekken op melbourne. Het eerste deel hadden we gevonden, namelijk Flinders Station. Daarna wisten we het even niet meer dus vroegen voor hulp de meneer wees ons waar we moesten staan en welk nummer van tram de citytour was, alle trams waren namelijk gratis in dat gebied maar de andere trams gingen in een andere richting. Daar kwam onze tram nummer 35, een oude opgeschilderde tram bommetje vol met mensen. Gelukkig voor ons stapten er bij een aantal haltes verder elke keer mensen uit en vonden we plek om te zitten waardoor we alles wat beter konden bekijken. Bij elk punt wat belangrijk was in Melbourne werd er een verhaaltje verteld, En overal waren haltes waar je uit kon stappen. We deden eerst eenmaal de hele route om alles gezien te hebben, daarna deden we nog een keer de route en stapten we telkens bij een halte uit om de omgeving daar te verkennen. Wanneer we het daar gezien hadden pakten we opnieuw de tram naar de volgende halte. Zo konden we mooi alles zien van Melbourne ;). De gardens waren hier erg mooi, veel groen met gekleurde bloemen en waterfonteinen, en ook hebben we het Parlement gezien maar dat vond ik niet zo indrukwekkend, en een beetje gewinkeld opzoek naar souvenirs van Melbourne. Na de city tour kwamen we bij een brug met 1000den slotjes, en ja ik had ook een slotje gekocht en heb deze ter ere van Bas en mij bij aan de brug gehangen:). Verder nog wat gebouwen bezocht en een heleboel foto's gemaakt en daarna even terug naar het Hostel om ons om te kleden en wat te gaan eten. Rond 8 uur was het donker en besloten we om terug te gaan naar de stad om foto's te maken, want in Sydney was het namelijk heel erg mooi om alles in het donker te zien met een heleboel lampjes. Helaas was het hier in Melbourne iets minder indrukwekkend maarja toch wel een mooi gezicht. Daarna maar weer snel naar het hostel om te gaan slapen, want de wekker stond op 6 uur in verband met de volgende trip The great Ocean tour.

Verder hierover in mijn volgende blog in verband met de lengte van de tekst. Ook deze zet ik vandaag online.

Higlights Melbourne:
- Eureka Tower ( Skydeck) And my Selfiestick
- Free trams (citytour)
- Shopping for some souvenirs
- Stunning vieuws and nice buidings
- Brigde with lock's
- Gardens with flowers and water
- Hostel Urban Central
- Melbourne by night
- Mac Donalds at the other side of the street

Also have a look at my next story from the Great ocean Road.

Lots of love,
Anouk

• 02 Maart 2015 - 00:21

Bas:

Yay! Ik kom voor in je verslag! Nu wordt ik vast beroemd :). Ik wil het slotje nog wel een keer zien hoor...